Tóth péter
Fotó: Gyulai Hírlap
Annyi a képzelőerődnek, elhízol, ráadásul agresszív leszel. Ezek azok az előítéletek, amelyek a leggyakrabban előfordulnak, ha valahol szóba kerülnek a számítógépes játékok, amelyeket régóta divat szidni. Természetesen az ilyen állításokban alapvetően sok csúsztatás van, de a legvérmesebb ellenzők hajlamosak elfeledkezni arról, hogy bizony előnyei is lehetnek a játékos életnek.
Talán a legalapvetőbb dolog, hogy bármennyire is szeretnék bemesélni, hogy a gamerek otthon ülnek a sötétített szobájukban, ahonnan nem hajlandóak kimozdulni, a játékoknak hatalmas közösségformáló ereje lehet. Amíg évekkel ezelőtt csak a haverok jöttek össze, hogy összekötve gépeiket együtt játsszanak, manapság számos lehetőséget biztosít erre az internet, ahol rengeteg új embert ismerhetünk meg, és persze nem utolsó szempont a nyelvtanulás.
Persze mondhatjuk, hogy hiába vagyunk kapcsolatban másokkal, akkor is a gép előtt ülünk, de számtalan olyan szórakozási lehetőséget találunk, amellyel kimozdulhatunk otthonról, elég visszagondolni a Pokémon GO hatalmas sikerére, amelybe bele se tudtunk kezdeni érdemben addig, amíg ki nem léptünk a ház ajtaján – és akkor még nem is beszéltünk az egyre népszerűbb e-sport eseményekről.
A pozitívumok felsorolása nem ér itt véget, a dolog hátterébe tekintve megtudhatjuk, hogy a játékok segítik a technológiai ismeretek bővítését, de jó hatással vannak a döntéshozatalra, a reakcióidőre és a kreativitásra is.
Természetesen lehetnek negatív hatások is, amelyekre figyelnünk kell, de a démonizálás is teljesen felesleges. Minden azon múlik, hogy hogyan vezetjük be a fiatalokat a számítógépes játékok világába, valamint – mint oly sok esetben – a mértéktartáson.