Pál apostol hittérítő munkájára emlékeztek, és Halmos Béla zenei munkásság előtt tisztelegtek a gyulai református templomban.
Gryllus Dániel, a Kaláka együttes Kossuth-díjas zeneszerző-énekese elsőként 1991-ben adott Pál apostol levelei nyomán fogant koncertet. Akkor Halmos Bélával mutattak be egy dalsorozatot, amely több száz előadást élt meg itthon és a szórványmagyarság templomaiban. Kétségtelen, hogy az áhítat perceit a környezet is fokozta, a letisztult, református templomfalak között éteri magasságba szállt a dal. Jelen esetben a verseket Sumonyi Zoltán írta, Gryllust az Erkel Ferenc-díjas Szirtes Edina Mókus brácsán, a Máté Péter-díjas Ferenczi György szájharmonikán kísérte, mellettük az 1-ső Pesti Rackák szolgáltattak igényes és újszerű ritmusokat. Az eredetileg Rackajam néven futó együttes négy tagja 2005-től dolgozik együtt Ferenczi Györggyel. Fúziós zenét játszanak, amelyben fontos szerepet tölt be a magyar népzene a rhytm&blues, a funky, a reggae, a hiphop és a groove. A népzenei alapokat most Gryllustól hallottuk citerán, de Mókus brácsás és Ferenczi szájharmonikás, ritmus szekciói mellett egy gitár, egy kürt, egy cseleszta és egy cajon is segítették a dallamvezetést.
Pál eredetileg a kilikiai Tarsusban született (Kr. u. 5) zsidó szülők gyermekeként. Keményen farizeusnak nevelték, kezdetben Saul(us) néven ismerték, életének korai szakaszában a keresztények kegyetlen üldözője volt. Egy alkalommal azonban a damaszkuszi úton látomása támadt, amelynek hatására megtért, nevét ekkor változtatta Paulusra, azaz Pálra (ez volt a „pálfordulás”). Ettől kezdve az új vallás leghevesebb és legbefolyásosabb védelmezőjeként terjesztette a kereszténységet misszionáriusi útjain a Római Birodalom egész területén, a Földközi-tenger partvidékén. A pogányok már egyenesen apostolnak („küldött”, Krisztus tanítványa) nevezték, hozzá fogható térítő nem élt az 1. században. Tevékenysége miatt többször letartóztatták. Utoljára Rómában állították bíróság elé, valószínűleg Kr. u. 64-ben hitéért mártírhalált halt, de akkora hatása volt, hogy nem merték közemberként megölni, így az akkor leghumánusabbnak vélt lefejezést választották.
Pál apostol hatása azonban megállíthatatlanul terjedt. Tanításai három alapvető tényezőre épülnek: 1. misszióinak sikere; 2. az Újszövetség fontos részeit alkotó írásai; 3. szerepe a keresztény teológia kifejlődésében. Az Újszövetség 27 könyvéből kanonizáltan 13 tulajdonítható Pálnak, amelyeket élete utolsó 16 esztendejében írt: a legfontosabbnak A rómaiakhoz írott levelét tartják, hiszen ebben elsőként dolgozta ki a keresztény egyház csaknem teljes dogmarendszerét. Zenei feldolgozásban majdnem minden levelet hallottunk változatos sorrendben, legtöbbször „Testvéreim” megszólítással kezdve: Pál levele a rómaiakhoz, a korinthosziakhoz, a galatákhoz, az epheszosziakhoz, a philippibeliekhez, a kolosszébeliekhez, a thesszalonikaiakhoz, konkrét személyekhez írtak közül pedig: Timótheoszhoz, Titushoz, Filemonhoz. A koncertet Pál apostol imája zárta, amelynek refrénjét a közönség együtt énekelte a közös élmény „dicséretére”.
Az apostoli levelek ihlette dalok új hangszerelésben 2011-ben már megjelentek (10 éves jubileum). Társult hozzájuk egy könyv, amelyben Süveges Gergő készített beszélgetéseket többek között Baán Lászlóval, Fabiny Tamással (1991-ben kőbányai lelkészként ő nyitotta meg az első koncertet), Gryllus Dániellel és Gryllus Dorkával, Ittzés Jánossal, Jelenits Istvánnal, Korzenszky Richárddal, Köves Slomóval, Pál Ferenccel, Sumonyi Zoltánnal, és persze a muzsikusokkal, Ferenczi Györggyel és az Első Pesti Rackákkal. A megszólalók közül sajnos nincs már köztünk Cseri Kálmán, Zlinszky János, Jankovics Marcell és Halmos Béla sem. 2022 tavaszán a dalsorozatot felelevenítették, és egy Pál apostolról szóló könyv kíséretében jelent meg újra, amelyet nyomdamelegen vásárolhattak meg a koncertre látogatók. Ezáltal a „templomos találkozó” ennek az új kiadványnak a lemezbemutatója is volt egyben.