mocsár-pörjés józsef
Fotó: Gyulai Hírlap
Becsaptak. Ez már nyilvánvaló. Minden biztosító csak a pénzed akarja. A leggonoszabbika, talán pusztán élvezetből, úgy időzíti neked a bajt, hogy az a legrosszabbkor találjon rád, például az adventi időszakban.
Jóhiszeműen jársz el, amikor az online felszólításra azonnal online rendezed a díjhátralékodat, hiszen senki nem szeretne egy „rendszámtábla-levételes” rendőrségi hercehurcát a nyakába venni. Mindeközben nagyon ideges vagy, pont erre a pluszkiadásra nem vágytál karácsony előtt. Elbizonytalanodsz, te úgy emlékszel, hogy rendezted az egész éves biztosítását az autódnak. Ellenőrzöd a biztosítód által kiállított igazolást, az is neked ad igazat. Most már tényleg nem értesz semmit…
Nagyjából fél óra alatt sikerül kibogozni, hogy mi történt. A novemberben megkötött kötelező biztosításod díját, egy jogi „kiskapura” való hivatkozással, egyoldalúan módosította a biztosítótársaság. Lazán pöckölte duplájára az úgynevezett károkozói pótdíjjal a fizetnivalódat.
A biztosítás kötésekor jelezted, hogy volt korábban károkozásod, de mivel magad rendezted a károsult kárát, tehát nem a biztosítónak kellett eleget tennie helyetted, a bonus-malus besorolásod változatlan maradt. Ez azt jelenti, kártörténeti szempontból szeplőtlen vagy.
A kötés után eltelik két hónap, az új biztosítód közli veled, bocs, meggondoltam magam, fizess nekem kétszer annyit a biztosításért. A kedvező ajánlatból így lesz az egyik legrosszabb. Kiszolgáltatott lettél, futhatsz az igazad után...
Nagyon sokan jártak így az elmúlt napokban, a Magyar Autóklub panasza nyomán az alapvető jogok biztosa vizsgálatot indított. Bízzunk benne, hogy az ellenőrző hatóságok az ügyfeleknek adnak igazat a biztosítótársaságok önkényes eljárási gyakorlatával szemben!

























