Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Holdfényes vallomások a gyulai színpadon

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Csomós Éva • KULTÚRA • 2016. március 25. 13:00
Holdfényes vallomások a gyulai színpadon
A HOPPart és a Manna SZERET…lek című előadását mutatták be a Gyulai Várszínház Kamaratermében
A telihold olykor megbolondítja az embert, és olyan őrültségekre vetemedik, hogy vallomásokba kezd, ami által nehezen felvállalható érzéseit és történeteit osztja meg másokkal. Idegenekkel, kiktől nem is vár választ, csak jól esik mesélni nekik, könnyíteni a lelkén, hogy aztán e terhek letételével nyugodtan folytathassa életét. Ilyen vallomások hangzottak el március 22-én a telihold kéklő fényétől ragyogó színpadon, a Gyulai Várszínház Kamaratermének közönsége pedig ámultan hallgatta az őszinte szavakat.
____Eredeti-GYHRCSD_044.JPG

A SZERET…lek a Gyulai Várszínház Kamaratermében

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

Már kezdés előtt könnyed bárhangulat fogadta a nézőtérre érkezőket, a mulatónak berendezett színpadon játszottak a zenészek, az asztaloknál folyt a kiszolgálás, és a közönség közt is elvegyültek a színészek. Aztán kezdődött a műsor, énekelt a dizőz, a nézőtér felől pedig sorra érkeztek a „vendégek”, kik többnyire egymástól függetlenül kezdtek történetük elmesélésébe. Szerelmi történeteikbe, természetesen, az ismerkedéstől a gyermekvállaláson át a kapcsolat végét jelentő mozzanatig.

Így szólaltak meg nők és férfiak, fiatalok és idősebbek, de a pincérlány, a mixer és a dizőz sem maradt ki a sorból. Többnyire befejezetlen mondatok, töredékes történetek kerültek elő életük meghatározó szeret-nem szeret időszakaiból, pontosan úgy, ahogy néha vadidegeneknek mondunk el olyasmit, amit még a legjobb barátunknak sem. De hát ezt hozza a telihold, amikor jó, sőt, amikor el is kell mondani ezeket valakinek, akinek tekintetében később nem lesz sem részvét, sem ítélet.

Amerikai hangulat, magyar nevek, budapesti helyszínek. Olykor egészen vad történetek, igazán tébolyult szerelmek, olyan őszinteséggel töltött mozaikkockák, melyek lassacskán egyre élesebb körvonalat öltve alkotnak sorsközösséget, nem is annyira a szereplők, mint a történetek és a közönség között. Mert van, hogy elég egyetlen szó, egy alig érintés vagy csak egy tekintet, és minden addigi érvényét vesztve vesz egészen új fordulatot.

Ez az őszinteség pedig ezúttal nem a véletlen műve, hisz a HOPPart és a Manna közös előadásaként látott SZERET…lek című produkció teljes mértékben a valóság műve. Az ezúttal rendezőként bizonyító Pelsőczy Réka saját gyűjtésű dokumentumból dolgozta össze az olykor képtelennek tűnő, szánalmas, banális vagy épp nevetséges, mégis kétségbevonhatatlanul érdekes és személyes történeteket. Megmutatva, hogy az élet jobb forgatókönyvíró a fantáziánál, és hogy a valóságban olykor egészen mások vagyunk, mint képzeltük magunkat. Épp ezért másmilyenek a szerelmeink is.

Ezért követünk valakit egyetlen szóra, ezért vállaljuk olykor az önpusztítást, és ezért küzdünk újra kétségbeesetten az életünkért. De nem csak a nők vallottak férfias nyíltsággal vágyaikról, a férfiak is túlléptek szerelmeik „ismertetésén”, hisz épp a Terhes Sándor által játszott férfi mondta, hogy úgy negyven után egyre inkább megérinti a múlandóság. Valamit már elért, a gyerekek felnőttek, és megérzi, hogy ebből a „projektből” megy a sírba. Mit kezdjen az elkövetkező 30 évével? Van, aki új „projektbe” kezd, az új gyerekei majd homokozólapáttal szórhatják rá a földet.

A vallomásokat erősítésként vagy épp ellenpontozás gyanánt táncok és dalok követték – többek között Kapitány Anni, majd egy Karády Katalin dalból átkötött Bang-bang –, olyan erőteljes megnyilvánulásokkal, amelyek egyik ámulatból ejtették a másikba a nézőt. Nagyszerűen játszottak a zenészek (Lengyel Zoltán, Urbán Marcell, Szakál Tamás), Bercsényi Péter ambivalens személyiségű karaktere, Kiss Diána Magdolna nőiessége, Herczeg Tamás színészi munkáját megtoldó gitározása különös figyelmet érdemel, Takács Kati és Barabás Richárd párosa pedig méltán volt az előadás egyik súlypontja. Ugyanakkor a szende Gáspár Anna éneklése, Herczeg Tamás tánca, Király Béla, Terhes Sándor, Szabó Márta, Szamosi Zsófia és Szilágyi Katalin munkája egyaránt kiváló volt.

A darab végén – csakúgy, mint ahogy legtöbbször az életben – nem volt víg a vég, azonban az egyes történetek külső nézőpontot kapva, mégis összeálltak, teliholdhoz méltón, egységes egésszé.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)