Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - A kátyúkról és rossz állapotú utakról esett a legtöbb szó az interpellációs órában

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Tóth PéterHÍREK • 2018. április 26. 14:35
A kátyúkról és rossz állapotú utakról esett a legtöbb szó az interpellációs órában
A képviselő-testület április 26-i ülésén a gyulavári temető és egy árvízvédelmi gát is téma volt

Senkinek nem okozott meglepetést, hogy a szokásoknak megfelelően az interpellációs kérdésekkel kezdődött a város képviselő-testületének április 26-i ülése. A grémium tanácskozásának slágertémái a kátyúk és rossz állapotú utak voltak, de szó esett egy árvízvédelmi töltésről és a gyulavári temetőről is.

a képviselő-testület április 26-i ülése

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

Elsőként Szabó Károly (Fidesz) kapta meg a szót, aki rögtön két témával kezdett: először arra volt kíváncsi, hogy mit lehet tenni a Gyulaváriban található református temetővel, amely rendszeresen gazos, szemetes. Második kérdésében a Bánya utcát hozta fel, amely rossz állapotban van, egy helyszíni bejárás során pedig megállapították, hogy a legkomolyabb gondok az útalappal vannak. A képviselő arra volt kíváncsi, hogy ki a felelős ezért, és mit lehet tenni az ügyben.

A kérdésekre Molnár Csaba, a mérnöki osztály vezetője válaszolt: elmondta, hogy április 24-én megkezdték a növényzet kaszálását a temetőben, a hulladékelszállítás és a temető rendszeres gondozásának szükségességére pedig felhívták a Gyulavári Református Egyházközség figyelmét.

A Bánya utcára rátérve megtudtuk, a helyszíni bejárás során az is bebizonyosodott, hogy az utca teherbírása nem kompatibilis az ott közlekedő nehéz gépjárművek és vontatók súlyával. Kiemelte, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha az útalappal együtt bontanák el az útszakaszt, majd egy új útalapot építenének, és azt aszfaltoznák le. Ez nagyságrendileg 18 millió forintos beruházás lenne. A képviselő-testület 2018-ban az önkormányzati utak és járdák felújítását szakfeladatként kezeli, ahol ez a szakasz is szerepelni fog, viszont a keret véges, ezért a balesetveszély és a műszaki indokoltság alapján fogják rangsorolni az utakat.

Kiss Tamásné (Fidesz) a Paradicsomi ABC-ről interpellált, amelynek területe továbbra is kátyús. A kátyúk egyrészt balesetveszélyesek, másrészt megáll bennük a víz. A környéken lakók azt is szerették volna megtudni, hogy lehetséges-e egy gyalogátkelőhelyet létrehozni az üzletnél. Molnár Csaba emlékeztetett rá, hogy a csapadékvíz-elvezető rendszerek felújítását célzó második pályázatban szerepel az ABC környéke, addig is szólnak a Gyulai Közüzemi Nonprofit Kft.-nek, hogy ideiglenesen foltozzák be a kátyúkat. A mérnöki osztály vezetője szerint a kerékpárút mellé ki lehet alakítani egy gyalogátkelőt is, mindössze egy terv és egy engedély kell hozzá. A beruházás összege nagyjából 1,4 millió forint lenne.

Az egyre rosszabb utakról beszélt Kiss Szabolcs (Fidesz), aki kiemelte, hogy a lehetőségekhez mérten orvosolják ugyan a problémákat, de a romlás folyamatos. Felvetette, hogy megoldás lehetne, ha a város beruházna egy mobil kátyúzó berendezésre. Molnár Csaba válaszából kiderült, hogy egyeztettek egy céggel, amely ilyen eszközöket forgalmaz: a körülbelül 16 millió forintos gép utánfutóként működik, és kétfős személyzet kell a kezeléséhez. A gép kőzúzalékot és bitumenes emulziót terít. Utóbbit fűtött helyen kell tartani, így az anyag tárolását is meg kell oldani.

Daróczi László, a Gyulai Közüzemi Nonprofit Kft. hozzátette, hogy biztosan segítene egy ilyen gép, a közvetlen balesetveszélyt elhárítaná, de az utak annyira rossz állapotúak, hogy az igazi megoldás a teljes felmarás és újjáépítés lenne. Kiss Szabolcs és Molnár Csaba megegyeztek, hogy elvégzik a szükséges számításokat, hogy kiderüljön, pontosan mennyibe kerülne az eszköz megvásárlása, majd visszatérnek a kérdésre.

A képviselő második interpellációjában arról beszélt, hogy a Románváros északi oldalán húzódó árvízvédelmi töltés koronáján megnövekedett a gépjárműforgalom az elmúlt években, ennek következtében a gát teteje kiszélesedett. Kiss Szabolcs arra volt kíváncsi, hogy biztonságos-e a gát, nem szorul-e javításra, illetve nem kell-e korlátozni rajta a forgalmat.

Molnár Csaba hangsúlyozta, hogy az illetékes szerveknek minden évben felül kell vizsgálniuk az árvízvédelmi gátakat, a románvárosi részen legutóbb 2017 szeptemberében jártak. Az akkor készült jegyzőkönyv szerint a töltések kiváló állapotban vannak, árvízi védekezésre alkalmasak, így a forgalom korlátozását sem tartja indokoltnak.

Ugyancsak két témát hozott az ülésre Mittag Mónika (Fidesz) is: elsőként a Blanár László utcai lakosok kérését tolmácsolta, akik arra panaszkodnak, hogy a szűk utcájukban egyre nagyobb a forgalom, ezért szeretnék, ha egyirányúsítanák az utcát. Görgényi Ernő (Fidesz) polgármester szerint ezt meg kell vizsgálnia a rendőrségnek, illetve közlekedésbiztonsági szakembereknek, de a felhívta a figyelmet arra is, hogy ha egy utca egyirányú lesz, ott rendszerint a gyorshajtás válik problémává, hiszen nem kell szembejövő forgalomra számítani.

A második téma alapja is lakossági megkeresés volt: az Árpád utca lakói a házak közelében található, nagyméretű hársfákra panaszkodtak, amelyeken az elszáradt ágakat egy kisebb szél is letöri, a gyökereik feltúrják a járdát, a fákról lehulló virágzat pedig balesetveszélyes.

Daróczi László azt mondta, hogy egy egészséges fasorról van szó, amelyet a tegnapi napon megvizsgáltak. Négy elszáradt gallyat találtak rajta, ezeket soron kívül levágják. A lehulló virágzat a növény sajátossága, de az Árpád utcát mindennap takarítják. Görgényi Ernő hozzátette, hogy a járdák takarítása az ott lakók feladata.

Utolsóként Bod Tamás (Együtt, MSZP) szólalt fel, aki a József Dezső utcai lakosoktól kapott levél miatt interpellált. A levélben azt írják, hogy az utca eleje aszfaltozott, egy kilencven méteres szakaszon azonban csak útalap van, amely még 2009-ben készült el. A megkeresés úgy fogalmaz, hogy a körzet képviselője, Galbács Mihály többször is megígérte, hogy megépítik az út fennmaradó részét, de abból nem lett semmi. Az útalap megsüllyedt, áll a víz, nem tudnak szilárd bejárókat építeni, a sarat pedig rendszeresen felhordják az autók az aszfaltozott szakaszra.

Görgényi Ernő és Molnár Csaba is elmondták, hogy eddig nem érkezett jelzés az önkormányzat felé, így nem tudtak a problémáról. A mérnöki osztály vezetője hozzátette, hogy teljesen új útalapot kellene építeni, majd azt leaszfaltozni, ez pedig hozzávetőlegesen 7 millió forintba kerülne. Kiemelte, hogy ezt a szakaszt is beleveszik azokba a tervekbe, amelyeket már Szabó Károly kérdésénél is kifejtetett.

Bod Tamás elfogadta a választ, de azt mondta, hogy szeretné, ha készülne egy felmérés az utak állapotáról, hogy ne fordulhasson ilyen elő többet.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)