Fotó: Gyulai Hírlap – Gurzó K. Enikő
Hihetetlen, de tagadhatatlan: a békéscsabai biennálé immár több évtizede a tervezőgrafika legrangosabb hazai seregszemléje. A kiállítás-sorozatot 1978-ban indították el azzal a céllal, hogy a hagyományok szellemében számon tartsa a magyar alkalmazott grafika alakulását, megismertesse a legtehetségesebb fiatal alkotók, egyetemi hallgatók munkásságát.
Fotó: Gyulai Hírlap – Gurzó K. Enikő
A huszonegyedik biennálét a Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetségének Tervezőgrafikai Szakosztálya hirdette meg, a felhívásra grafikai stúdiók, felhasználó vállalatok, cégek, intézmények és a művészeti felsőoktatásban tanuló hallgatók is nevezhettek 2016–2018 készült tervezőgrafikai művekkel, megvalósult alkotás és terv kategóriákban. Pályázni bármely témában és alkalmazott grafikai műfajban lehetett, vagyis plakáttal, kiadvánnyal, illusztrációval, emblémával, arculattervvel, könyvborítóval, művészkönyvvel, videografikával, animációval, interaktív grafikával, web design-nal, információs rendszerrel, bélyeggel és kiállítási grafikával egyaránt. A lehetőséggel idén is sokan éltek. Közülük százötven jelentkező közel háromszáz zsűrizett, és részben díjazott munkájával ismerkedhet meg az érdeklődő a Munkácsy-múzeum új épületszárnyában.
Fotó: Gyulai Hírlap – Gurzó K. Enikő
Akit tehát érdekel, mi történik manapság a reklámgrafikában és rokon szakmáiban, kíváncsivá teszi, merre halad a műfaj, milyen formákat és megoldásokat használ, milyenek voltak a közvetlen előzményei és melyek a legújabb trendek színhasználatban és kompozícióban, hogyan kezelik és rendelik alá szándékaiknak a fotográfiát és a hagyományokat a szakterület nagyjai, az mindenképp látogasson el a békéscsabai Munkácsyba. Erre van még néhány napja, hisz a tárlat 2019. január 6-ig tekinthető meg, ám december 24–26, valamint december 31. és 2019. január 2. között az intézmény zárva lesz. Fontos információ, hogy az állandó kiállítások egyáltalán nem látogathatók.