Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Shakespeare és az Ogre trió találkozása elképesztő zenei unikumot hozott Gyulára

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Oláh Szabolcs • KULTÚRA • 2015. július 11. 19:00
Shakespeare és az Ogre trió találkozása elképesztő zenei unikumot hozott Gyulára
A Gyulai Várszínház premierjén Maria João és zenekara adott koncertet a múzeumudvaron
A Shakespeare Fesztiválra számos kivételes zenei alkotás született már, és debütált hozzájuk fogható különleges környezetben, az egykori Corvin Múzeum udvarán. A platánaggastyán alatt hallhattuk már Szakcsi-Lakatos Béla, Lantos Zoltán, Vukán Görgy és Caroll Vanwelden zenéjét. Idén a deszkákra a portugál Ogre trió lépett, amely a tavalyi jazzfesztiválon már bemutatkozott városunkban. A Gyulai Várszínház zenei premierjeinek sorában ezúttal talán minden eddiginél egyedibb előadást láthatott a közönség.
____Eredeti-GYHRCSD_0016.JPG

az Ogre trió a gyulai múzeumudvarban

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

A koncert előtt Gedeon József köszöntőjéből megtudhattuk: a hármast már a tavalyi fellépésük után felkérte egy William Shakespeare ihletésű zenei anyag elkészítésére. A zenekar énekesnője, Maria João később elmondta, igencsak meglepődött az ötleten, de nagyon szívesen tettek eleget a kihívásnak. A csapat szerzőjének, Joao Farinhának köszönhetően július 10-én kilenc vadonatúj tétellel érkeztek Gyulára.

Hamar kiderült, hogy a dalok szövegeit jellemzően Shakespeare drámáiból és szonettjeiből vett mondatok alkotják, ám a szerzemények árnyalt atmoszférái magukban is sokatmondóak. Az Ogre trió első száma A velencei kalmár komédiából ragadott ki néhány hangulatot, amelyből sugárzott az erény és az alantasság viszálya. Akárcsak a Rómeó és Júlia tragikus szerelmét megidéző, madárcsicsergéssel kísért dalában a lágyan simogató fájdalom. Előadásukban megjelent még többek között a Sok hűhó semmiért, a Szentivánéji álom és az Othello hasonlóan érzékletes hangulatvilága is.

Maria João, a mozambiki származású, portugál énekesnő számtalan technikát használó, szinte hangterjedelmi korlátokat nem ismerő orgánuma, improvizatív játéka és kortalan, az egész világot megölelő személyisége; Joao Farinha (Rhodes-zongora, szintetizátor) érzékeny témái, megmunkált összhangzatai, odaillő és magamutogatástól mentes szólói, indusztriális arpeggiói, valamint André Nascimento (elektronika, samplerek) effektjei, eltalált ritmusai és kontrasztos, zenei tabukat döngető, futurisztikus zajai képezték azt a sodró, elképesztő zenei elegyet, amelyben feltűnt számos műfaj: a jazz, blues, funky, folk, elektronikus és kortárs zene.

Az Ogre triótól megszokott, jó értelemben vett kiszámíthatatlan kompozíciók, a szubbasszusokkal kísért harsány alapok és a femininfinom témák váltakozása és együttese, a felépített, hihetetlen harmóniaarzenál és mindezek összhatása – ráadással együtt mintegy 80 percben – egy olyan korszakokat könnyeden átívelő, XXII. századi zenei unikumot hoztak Gyulára, amelyet eddig még senki.

GYULAI HÍRLAP • 2015. július 22. 11:45
A Gyulai Várszínház premierjén Maria João és zenekara adott koncertet a múzeumudvaron
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)