Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Kimunkált hangú színész és koreografált énekes

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Oláh Szabolcs • KULTÚRA • 2010. április 20. 10:00
Kimunkált hangú színész és koreografált énekes
Előadása során különösen a hölgyek kegyeit élvezte Dolhai Attila Gyulán
Dolhai Attila, az energikus énekes-színész. Fotó: Gyulai Hírlap Online

Aki nem idejekorán indult el, parkolóhely híján a környező utcákból kellett elsétálnia a művelődési házhoz, ahol Dolhai Attila musical-estjét tekinthette meg. A színész-énekest szemmel láthatólag a hölgyek igényelték legfőképpen, a közönség igen nagy hányada ugyanis a gyengébb nem tagjaiból állt.

Dolhai Attila 1977-ben született Kisvárdán. Gyermekkori zenei tehetségét felismerve zeneiskolába íratták.  Később a Zsámbéki Tanítóképző Főiskolára járt ének-hittan szakon, ezalatt többedmagával megalapította a Zsámbéki zúzók nevű rock-csapatot, amelyben a frontember-énekes feladatokat látta el.  1999-ben tűnt föl először a Kifutó tehetségkutató versenyben a Karthago együttes Apáink útján című dalával, amivel különdíjas lett. Ezután játszott a Jézus Krisztus Szupersztárban, az Elisabeth és a West Side Story musical-ekben, majd felvételizett a Színház- és Filmművészeti Egyetemre. Az egyetem évei alatt a Mozart című musical címszerepét kapta meg a Budapesti Operettszínházban, majd a Rómeó és Júlia Rómeóját játszhatta ugyanott, illetve Debrecenben és Pécsett. 2005-ben diplomázott.

Az első, füstködbe burkolózó Padlás-dal hatásos előjele volt az azután következő energikus színpadi játéknak, Lenny Kravitz Are You Gonna Go My Way alapriffjére épülő Áldozatunk fogadjátok ismert dallamai zendültek az István a királyból. Kissé hatásvadász, de roppant húzós ötlet! Ezután még hasonlóan ravasz hangszerelésben hallhattunk részleteket a Mozartból, az Elizabeth-ből, a Hairből és más népszerű musicalekből és rockoperákból.

Az őt kísérő zenekar tagjai háttérben nyugvó pódiumokon álltak. Csiszár Ferenc – gitár, Studniczky László  - basszusgitár, Czomba Imre – billentyűk, Gyenge Lajos – dob, hazánk ismert virtuóz zenészei professzionális áthangszerelői és előadói voltak a daloknak. Kitalált, és sokszor zenei poénokkal tűzdelt játékuk tiszta és tartalmas hangképet tett Attila éneke alá.

Az első sorokban ülők tapasztalhatták legfőképpen Attila közvetlenségét, aki sokszor ült le eléjük a színpad szélére és teátrális szokás szerint hozzájuk intézte dalait. A színdarabokhoz szokott három lányos apa olykor játszott, máskor hiteles érzelmeivel többször őszinte kisfiús zavarba ejtette önmagát, a közönség nagy-nagy derültségére és örömére.

A koncert folyamán kicserélt vezetéknélküli mikrofon jó gondolat volt, ugyanis hiába volt a sok méter kábel, a tűzrőlpattant énekesnek nemhogy az, de még a színpad sem tudott határokat szabni. Első látásra szokatlannak tetszett Attila tinédzser lendülete. Volt, hogy a közönség közé, a székekre lépett a színpadról  - hogy a Hair egyik dalát előadja -, máskor meg éneklés közben, a széksorok mentén a közönség soraiba szaladt.

A szünet után teljesen más hangulatot tapasztalhattunk meg. Az eddigi teátrális viselet és előadásmód helyett most egy lazább, fiatalosabb rocker lépett elő a színfalak mögül. A kísérő zenekar is felszabadultabban játszotta a húzós riffeket és Attila is hitelesebbnek látszott ebben a szerepkörben, amiben dramaturgia nélkül, szabadabban adhatta elő a dalokat. A saját dalaiból álló válogatását magyar és külföldi feldolgozások tarkították: Lerch István – Tűzvarázsló, P. mobil – A zöld, a bíbor és a fekete, Joe Cocker – Unchain my heart, James Brown – I feel good, Doobie Brothers – Long train runnin’.

Azután – ahogy meg van írva a nagy könyvben – a vissztaps után még búcsúzóul kaptuk a művész egyik érzelmes dalát. A koreográfiába azonban nem illett a publikum folyamatos lendülete, amivel az énekes további ráadását követelte. Egy közös éneklés még belefért, a lelkesítő, de ugyanakkor lezáró jellegű Charlie Az légy, aki vagy című dala szemmel láthatólag ínyére volt a közönségnek.

Mindent összevetve, a magas szintű technikai körülmények, a professzionális zenészek és a kimunkált hangú, energikus színész több mint kétórás műsora kárpótolta a kissé borsos jegyárat.

 

Az első sorban ülő hölgyek felállva tapsoltak az előadónak. Fotó: Gyulai Hírlap Online
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)