Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - ÉrinTés

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Fodor GyörgyKULTÚRA • 2016. augusztus 08. 13:00
ÉrinTés
Az ember önmagában tehetetlen, a közösségben van az erő, az mindig győz!
2011-ben épp ugyanígy, augusztus 5-én tartotta meg a Gyulai Alkotó Kör és a Sarkadi Alkotó Kör a pART nevű rendezvényét, mint idén. 5 év elteltével is, 8. hó 5-én, legalább 8x5-en voltak jelen, Kukár István (GYAK elnök) kezdetben 18 főt számolt, de szépen kialakult egy 30 fős tömeg immár második alkalommal az Erkel Gimnázium előtti területen, hogy körbetekintsen és az elnök szerint PokéGo módra PictureGo játékba kezdjen. Ez volt a 17. efféle megmozdulás.
____Eredeti-DSC02296.JPG

nszk és érintés i.

Fotó: Gyulai Hírlap – Oláh Szabolcs

Ez évben a kéz és az érintés álltak a központban. Az értelmezésben mindenki szabad kezet és anyagi keretet kapott, ahogyan ezt korábban megtapasztaltuk. Egyetlen kívánság volt a plakátkiírásban, hogy legyen sör. Egyedül Bagyinszki Zoltán fotográfus teljesítette az elvárást, hiszen hirtelen ötlettő vezérelve rendelt a helyszínre 20 pohár sört, miközben illusztrálta, hogy a tálcát kezek érintik, a tálcán sör található, a sört ezután kezek fogják meg, így a kör bezárult. Egy remek ötlet mindig felüdülést okoz, de jelen esetben lehűlést is eredményezett a kilátogatóknak. Az eseményt diákok is figyelemmel kísérték a túlpartról, és furcsán tekintettek rá a sört felszolgálók is. Egy bizonyos, a meghökkenés idén sem maradt el. 

Andruska Anna művésztanár, Oláh Szabolcs és Séllei József a landart műfaját használták a témaértelmezéshez. A gimnázium énektermének külső fala mellett – ahol az ablakokban tükröződött a közönség – elhelyezett síkképernyős televízióban csodálhattunk meg egy rövid videót. A film egy pár szalmakéz-formából való felébredése után egy vízre bocsátott szalmakéz történetét mutatta be, amelyet sárga virágok szegélyeznek. A kéz lassan elégett a vízen, eloszlott, megszűnt létezni. A tűz-víz komplementer, egy párkapcsolat tragédiája igen erősen jelen volt az „alkotásban”. A lemenő nap fénye még jobban kihozta a színeket, amelyet csak fokozott a kisfilmben felcsendülő zenehatás, amelyet az Illúzió zéró zenekar szolgáltatott.

 

____Eredeti-DSC02350.JPG

NSZK ÉS ÉRINTÉS II.

Fotó: Gyulai Hírlap – Oláh Szabolcs

A művészeti találkozót – amennyiben egyáltalán lehet kategóriát felállítani az eseményre – a 3T csoport tagjainak performansza teszi mindig feledhetetlenné. Kukár IstvánNovák Attila és Szuhaj György „vizuálpedagógiai közmunkások”, azaz képzőművész-tanárok, azaz az „NSZK” ezúttal is komoly szellemi kihívást támasztott a közönségnek az értelmezés terén. A három művészmuskétás fekete ruhában, összekötözve jelent meg három asztal mögött. A bal szélsőn rajzlap és szénceruzák (Novák), a középsőn három műanyag pohár és egy kancsó víz (Szuhaj), a jobb szélsőn pedig egy tál alma (Kukár) voltak láthatóak. A három férfi először nyugodtan, majd egyre kétségbeesettebben próbálta megvalósítani a mindennapi élet legtermészetesebbnek tűnő tevékenységeit: rajzolás, ivás és evés. Rá kellett döbbenünk, hogy kezek nélkül mindez nagyon nehéz. Talán az első üzenet, amelyet megfejthettünk: végtagok híján ellehetetlenülhet az élet, és lehet, hogy egységben az erő. Rendezői balról indulva, egymás után kapcsolódtak be a másik munkálkodásába. Végül hárman majszoltak egyetlen almát. Miután a közösség ereje a szabadulásukat eredményezte, hiszen egymás köteleit is sikerült kioldani, az Élővíz-parton felállított, bambuszrúdra erősítette kézfejeikért mentek (kék, piros és sárga színben), amelyek maguk is egy kézből nőttek ki. Itt talán azt az üzenetet fordíthattuk le, hogy ugyan visszakapták a kezeiket, de az eltorzultan nagy végtagokkal ugyanolyan suták maradtak. A tehetetlen próbálkozásokat, hogy visszajuttassák az asztalokra a levert tárgyakat, ismét az egymást megsegítés ereje mozdította a megoldás felé. Persze sokat segített olykor Kukár Csenge biztatása: „Hajrá, Papó!”. A gyermeki ártatlanság versenynek vélte a három mester Toldi erejét kívánó, látszólagos idétlenkedését. A diszharmonikus hanghatásokkal kísért performansz végére a kezek kinyúltak a közönségért és beterelték azt egy nagy, közös karámba, amelyet éppen a karokkal alakítottak ki. A kör itt is bezárult.

A harmadik üzenet megerősítette: az ember önmagában tehetetlen, a közösségben van az erő, az mindig győz!

____Eredeti-DSC02280.JPG

NSZK ÉS ÉRINTÉS III.

Fotó: Gyulai Hírlap – Oláh Szabolcs

 

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)