Durkó Károly képviselő a gyulán lévő világháborús hősök sírjainak felújítását szorgalmazta
Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
Durkó Károly (Gyulai Városbarátok Köre) képviselő összefogást sürgetett a Gyulán található világháborús sírok gondozása érdekében. Javasolta, hogy az önkormányzat a történelmi egyházakkal közösen keressen pályázati lehetőségeket, illetve pályázzon a hősi áldozatok síremlékeinek helyreállítására.
Dr. Görgényi Ernő (Fidesz) polgármester válaszában elmondta, hogy a sírok rendbetételét illetően közös az önkormányzat és az egyházak szándéka. A sírgondozásban példaként említette a civil szerepvállalást, a helyi reformátusok által szervezett Szeretethíd akciót külön kiemelte. Egyebek mellett elhangzott, hogy az önkormányzat tervezi a Gyulaváriban lévő I–II. világháborús emlékmű felújítását.
Szabó Károly
Szabó Károly (Fidesz) a Dénesmajorba vezető út állapotát kifogásolta. A választókerület képviselője nem első alkalommal tette ezt. Hozzászólásának igazságáról és alapjáról bárki személyesen meggyőződhet: egyszerűen tessenek elautózni, elmotorozni vagy elbiciklizni Gyuláról Dénesmajorba. Az út garantált izgalmakat hordoz majd magában. Természetesen mindenki saját felelősségére tegye meg az utat, amihez terepjármű nyomós indokkal ajánlott. A képviselő véleménye az volt, hogy a mályvádi árvíztározó építkezéséhez közlekedő nehézjárművek jelentősen hozzájárultak a dénesi út amortizációjához. Szó szót követett, végezetül a képviselő életveszélyesnek nyilvánította az út bizonyos részeit. Szabó Károly a választókerületét érintő belvízcsatornák karbantartását sürgette másik interpellációs témájában.
A válaszban elhangzott, hogy az önkormányzat jó ideje szkanderezik a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel az út rehabilitációja érdekében. A kisebb javításokat az állami út kezelője ugyan elvégzi, az út teljes rekonstrukciójára azonban még várni kell, és hogy egészen pontosan mennyi időt, azt senki sem tudta megmondani a városháza dísztermében ülő képviselők közül.
Megyeri Sándor, a Gyulai Polgármesteri Hivatal osztályvezetője elmondta: a Gyulai Közüzemi NKft.-vel közösen végezték el a városi belvízcsatornák műszaki felmérését. A kivitelezési feladatok költségigénye meghaladja a 10 millió forintot. Az augusztusban lehullott jelentős csapadékmennyiség hátráltatta a megkezdett munkavégzést. A katasztrófavédelemmel közösen hárították el a vészhelyzetet, illetve 27 kritikus helyszínen kezdték meg a csapadékvíz-elvezető rendszer átépítését. A gyulai csapadékelvezetés „rákfenéje” az Élővíz-csatorna vízszintjében rejlik. Az önkormányzat tárgyalásokat kezdeményezett a nyári vízszínt csökkentésére, így kerülve el kritikus csapadékmennyiség esetén a visszaduzzasztást mint kedvezőtlen jelenséget.
KIss Tamásné
Kiss Tamásné (Fidesz) interpellációjában tolmácsolta a Szilváskertben élők kérését. A lakosok azt szeretnék, ha helyrajzi számok helyett utcanevek alapján tájékozódhatnának a Szilvásban. Több kellemetlenség is adódik az „utcanév-nélküliségből”, legutóbb egy mentő találta meg nehezen a keresett ingatlant. A Paradicsomi lakótelepről kivezető fő közlekedési csomópont további „igazítását” is kérte a képviselő. A legutóbb kihelyezett – legnagyobb gyártott méretű – 90 centiméter átmérőjű forgalomtechnikai tükör sokat segített a kereszteződésben közlekedőknek. A még jobb belátás érdekében növénygyérítést szorgalmazott Kiss Tamásné.
Dr. Görgényi Ernő válaszában elmondta, hogy folyamatban van az úgynevezett központi címregiszterhez szükséges ellenőrzés a Szilváskertben. A közút kezelője is elismerte a gyérítés szükségességét, így az minden bizonnyal belátható időn belül meg is történik a paradicsomi kereszteződésben.
Torma Béla (Fidesz) interpellációjának első felében a Hódi utca csapadékvíz-elvezető rendszerének hiányosságait tárta nagy részletességgel fel és a nyilvánosság elé. A Törökzugi lakótelepen kész rejtély, ahogy hírközlési kábeleket fektetett, illetve most éppen nem fektetett egy cég. A munka talán félbe- vagy abbamaradt, ezt nehéz lenne eldönteni, legalábbis abból, amit a képviselő elmondott, ez derült ki számunkra. Ami bizonyos, a kivitelező úgy tűnt el, mint szürke szamár a ködben. Az építtető által otthagyott „borzalom” pedig nagyon nem tetszik az ott lakóknak.
A válaszokból kiderült, hogy a Hódi utcában orvosolható lesz a belvizes probléma. A kábelfektetők esete már komplikáltabb. A kivitelezést engedéllyel végzik, amit most éppen nem végeznek, amire meg nincs engedélyük. A nehezen elérhető és a testületi ülésen nem nevesített cég képviselőivel a jövő hét folyamán helyszíni bejártás terveznek. Amennyiben az sikertelen lesz, hatósági útra terelik az ügyet. Mit lehet erre mondani? Ideje volt!
Mittag Mónika
Mittag Mónika (Fidesz) arra hívta fel a figyelmet, hogy a Göndöcs-kerti játszótéren nem megoldott a gyermekek és szüleik illemhelyhasználata. A képviselő a Kétegyházi út és a Zrínyi Miklós tér találkozásánál gyalogosátkelő-helyet festene, mivel sok diák közlekedik a kereszteződésen át a Grosics kollégiumhoz. Tolmácsolta, hogy sok szülő panaszkodik a Zsadány–Gyula közti iskolajáratos busz megszüntetése miatt. A képviselő kritikáját fogalmazta meg a szelektív hulladékszigetek „ápolatlansága” miatt. Véleménye az volt, hogy sűrűbben kellene azokat üríteni. A „hogyan ne használjuk, és a hogyan használjuk a hulladékszigeteket” közismereti anyagot pedig át kellene adni a lakosoknak.
A válaszokból kiderült, hogy a Vigadó épületében egy nyilvános illemhely a játszótéren tartózkodóknak van fenntartva. A jövőben az illemhely nyitva tartását hozzá igazítják a játszótéren játszókhoz. A zebra is megvalósulhat jövőre, mégpedig dr. Ökrös István (Fidesz) képviselői alapjából. A buszjáratproblémát az önkormányzat jelezi a DAK-nak. A hulladéksziget-téma kemény diónak bizonyult. Nem is első alkalommal került ez szóba testületi ülésen. Nagyon úgy tűnik, hogy a mindent eldöntő megoldásra egyelőre várni kell. Az azonban biztosan nem ártana, ha gyakrabban néznének rá a szigetekre, ha más nem is, a kellemetlen szemétfelhalmozódás ezzel elejét vehető lenne.
Csengeri Lajos (Jobbik) konkrét jogi üggyel érkezett a testületi ülésre. Egy kellemetlen szomszéd rajzolódott ki az elmondottakból. Az ügy folyik a megszokott jogi mederben, s ahogy elhangzott, a közeljövőben happy enddel le is zárul.
Balogh Lajos
Balogh Lajos (Fidesz) Gyula város egyik, ha nem a legszebb elnevezésű utcájában szeretne új és jó minőségi járdát építeni. A Csókos út a vasútállomásra gyalogosan közlekedők főútvonala, ami jelenleg járdalapok kiszekusza egymásutániságából áll. Ezt építené meg betonból és aszfaltból a képviselő.
Megyeri Sándor elmondta, hogy összesen 730 méter járdáról van szó, a kivitelezés összköltsége meghaladja a 7 millió forintot. A Csókos út három képviselő körzetét szeli át, így a három képviselői alapból akár már jövőre összegründolható a kivitelezés ára. Hajrá, képviselő urak! Ez mégiscsak a Csókos út!
Dr. Ökrös István a Szent háromság utca forgalomnövekedéséből adódó átépítéséről érdeklődött, illetve némi illegálisan lerakott törmeléket szállítana el Farkashalmról.
Megyeri Sándor válaszából kiderült, hogy a Szentháromság utcai „csomópont” tervezése folyamatban van, a kivitelezés a jövő évben megtörténik, a törmelék elszállításáról pedig gondoskodik az önkormányzat.





























