Fotó: Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Idén Karancsi Lajos és Korbely Zoltán buszvezetőket részesítette elismerésben a Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága, ketten együtt több mint 3 millió balesetmentes kilométert tudhatnak maguk mögött.
A Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság közösségi oldalán emlékeztetnek: a bizottság harmadik éve ismer el olyan autóbusz-vezetőket, akik a Volánbusz Zrt. menetrend szerinti járataival róják az utakat, és a pályafutásuk során balesetmentesen megtett út hosszát tekintve jubilálnak.
Karancsi Lajos Mezőgyánban él, és 32 éve dolgozik a Volánnál. Mindig helyközi járatot vezetett, most legtöbbet a Geszt–Gyula–Békéscsaba vonalon jár. Munkatársa, a szarvasi Korbely Zoltán 27 éve ül a volán mögött, most Békéscsaba és Kecskemét között szállítja az utasokat. Mindketten több mint másfél millió kilométert vezettek már balesetmentesen.
Fotó: Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság
– Nincs értelme vezetés közben feszültnek, idegesnek lenni, felvenni a kesztyűt – mesélte Karancsi Lajos. – Nagyon figyelek a forgalom többi résztvevőjére, tisztes távolból kiszúrom, ha valakivel gond lehet. Például ha egy autós hirtelen kifordul elém, azonnal lassítok, hogy meglegyen a megfelelő követési távolság, mert az a tapasztalatom, hogy aki siet, az nem megy messzire, a legtöbbször a következő kereszteződésnél már le is fordul. Bosszankodhatnék ezen, de az utasaim és a magam biztonsága érdekében inkább alkalmazkodom ezekhez a helyzetekhez – mondta.
– Ezt ugyanígy látom – csatlakozott kollégájához Korbely Zoltán. – Mintha sok közlekedő csak 50 méterre gondolkodna előre, a pillanatnyi helyzetekre reagálna, mintha semmi tervszerűség nem lenne abban, ahogy vezet. Érkezem a busszal, és biztosan az az érzése, hogy úgyis lassan megyek, ki kell jönnie elém. Kijön, aztán néhány méter után rögtön fékez, lassít és lekanyarodik. Olyankor is történik ilyesmi, amikor mögöttem nem jön senki, tehát nem is kellett volna sokat várnia azért, hogy mögém forduljon ki – fejtette ki.
Az is előfordul, hogy a buszvezetőket vitás forgalmi helyzetben szólítják meg, és határozottan, de udvariasan kell megvédeniük az álláspontjukat. Ezt tette egyszer Karancsi Lajos is Gyula és Sarkad között, a Fekete-Körös hídján, ahol tábla jelzi az elsőbbségi viszonyokat. A neki szemből érkező autós nem figyelt, felhajtott a hídra, amikor a busz már ott volt. A sofőrnek ki kellett centiznie, hogy elférjenek egymás mellett. A kocsi vezetője megállt, lehúzta az ablakot, és integetett a sofőrnek, mire ő udvariasan felvilágosította, hogy milyen tábla van a híd két végén, és mire kellett volna figyelnie, mielőtt felhajt az átjáróra.
Fotó: Békés Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Az is előfordult, hogy Gyulán, a kórháznál sodródott a busza felé egy autó, hirtelen fékeznie, kormányoznia kellett, hogy ne csapódjon neki a jármű. Mikor közel egymáshoz megálltak, az autós tolatott egy kicsit, majd elhajtott. A buszvezető azóta sem érti, hogy képes valaki egy ilyen helyzetben csak úgy továbbmenni anélkül, hogy megnézné, megsérült-e valaki, és elnézést kérni a hibájáért. Szerencsére ebben a helyzetben sem esett baja egyetlen utasnak sem.
Az elismeréseket Hudák Pál rendészeti rendőrfőkapitány-helyettes, a baleset-megelőzési bizottság elnöke adta át hétfőn a két sofőrnek – írták a posztban.