Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - A vasútállomás felújítása volt az interpellációs óra egyik témája

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Tóth PéterHÍREK • 2022. november 24. 12:46
A vasútállomás felújítása volt az interpellációs óra egyik témája
A gyulai képviselő-testület november 24-i ülésén a falevelek elszállítása is szóba került

a gyulai képviselő-testület november 14-i ülése

Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter

A megszokott módon az interpellációs órával kezdődött a gyulai képviselő-testület ülése november 24-én a városháza dísztermében. A tanácskozáson a vasútállomás felújításáról, falevelekről és óriásplakátokról is szó esett.

Az interpellációk előtt a grémium egyperces néma főhajtással emlékezett a nemrégiben elhunyt Csóka-Szűcs Jánosra, aki 1995 és 1998 volt a gyulai képviselő-testület tagja.

Az első felszólaló Vigné Fábián Diána (Gyulai Városbarátok Köre) volt, aki arról érdeklődött, hogy mikor szedik össze a lehullott faleveleket a törökzugi lakótelepen. Virányi István, a Gyulai Közüzemi Nonprofit Kft. főmérnöke elmondta, a leveleket folyamatosan szedik városszerte, a lakótelepen december elején kezdik meg a takarítást.

Kiss Tamásné (Fidesz) több kérdéssel érkezett az ülésre, az első szintén a falevelekről szólt. Elmondása szerint, a Paradicsomi lakótelepen a lakók már több helyen összeszedték a leveleket, ezeket már csak el kell szállítani.

Beszélt a Temesvári út szolgáltatósor előtti útról, ahol párhuzamosan fut a járda és a kerékpárút, de a gyalogosok gyakran nem figyelnek az elválasztóvonalra, ezért szeretné, ha hangsúlyosabban lenne jelezve, hogy biciklisek is közlekednek a szakaszon. Virányi István kiemelte, van egy technológia, amelynek lényege, hogy szalagokat ragasztanak fel az útra, megígérte, hogy amint jobb idő lesz, elvégzik a munkálatot.

A Kodály Zoltán utcánál található átkelőnél van két tábla, amelyekre óriásplakátokat szoktak kihelyezni, de azok gyakran leszakadnak, begyűrődnek a tartóoszlopok közé, viszont senki sem tartja karban azokat.

Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter

Görgényi Ernő (Fidesz) polgármester megígérte, hogy felkeresik a táblák tulajdonosát, ha az nem vezet eredményre, akkor a kormányhivatalnál kezdeményeznek eljárást, amelynek a vége az is lehet, hogy visszavonják a plakátok kihelyezésének engedélyét és eltávolítják a táblákat.

A képviselő utolsó interpellációjában felhívta rá a figyelmet, hogy a „Nílus-csatorna” több pontján is nagy a nád, érdeklődött, hogy mikor vágják ki a növényeket.

A városvezető válaszából kiderült, hogy a csatorna – amelynek hivatalos neve Gyula-Kispél-Eleki-csatorna – nem a közüzem, hanem a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság kezelése alatt áll, de az őket is érintő forráselvonások és takarékoskodási eljárások miatt nem tudnak garanciát vállalni a munkálatok elvégzésére.

A gyulai vasútállomás régóta fennálló problémáját tárta a grémium elé Kiss Szabolcs (Fidesz). Emlékeztetett, több alkalommal történtek már egyeztetések egy esetleges felújításról, de eddig nem történt semmi változás, legutoljára Puszpán János, a MÁV beruházási igazgatója tett hivatalos bejelentést arról, hogy 2022. nyarán kezdődnek el az ígért munkálatok, de ez nem történt meg.

Az eddigi történéseket Görgényi Ernő foglalta össze: az egyeztetések 2015-ben kezdődtek el az illetékes vezetőkkel, amely után egy tanulmányterv és egy vázlatterv is készült, a konkrét fejlesztési program pedig 2017-re állt készen. Ebben szerepelt a főépület eredeti tömegének és a tetőformának a visszaállítása, a hozzáépítések lebontása, valamint az utastéri területek modernizálása, akadálymentesítése.

2018-ban elbontották a főépülethez toldott restit, 2020-ra pedig elkészültek a kiviteli és engedélyes tervek, amelyek alapján megcsinálták a költségvetést is, ennek alapján dönthetett a MÁV a beruházásról, amely döntést meg is született, 2020 novemberében tájékoztatta a városvezetést Fónagy János miniszterhelyettes, hogy a munkálatokhoz szükséges az előirányzott összegek szerepelnek a vasúttársaság 2021-es és 2022-es költségvetésében, összesen 650 millió forint. Idén januárban Puszpán János írásban erősítette meg ezeket az információkat, hozzátéve, hogy nyáron el is kezdődik a felújítás.

Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter

A terveket az orosz-ukrán háború, valamint a szankciók kiváltotta infláció húzták keresztül, még a legolcsóbb ajánlat is jelentősen meghaladja a rendelkezésre álló összeget, plusz forrás biztosítására pedig nincs lehetőség a jelenlegi helyzetben, de a programot nem törölték.

Lázár János építési és beruházási miniszter nemrégiben Gyulán járt, ő is megerősítette, hogy elkötelezettek a vasútállomás felújításának ügyében.

A polgármester hozzátette: párhuzamosan az állomás előtti tért tervezését is lefolytatták, ez jelenleg engedélyezés alatt áll.

Ökrös István (Fidesz) a Szentháromság temető járdáiról interpellált, amelyek rendkívül rossz állapotban vannak, valamint beszélt arról is, hogy a buszpályaudvar mellett lakók a parkolási helyzetre panaszkodnak, a szolgáltatósor előtti forgalom miatt ritkán jutnak parkolóhelyhez, ezért szeretnék, ha fizetős lenne a megállás azon a szakaszon.

A járdákkal kapcsolatban Görgényi Ernő válaszolt, aki elmondta, Kovács Péter esperesplébános tájékoztatása szerint a következőkben a Szentkereszt temető ravatalozóját újítják fel, amely után a Szentháromság temető járdái, útjai következnek.

A parkolásról Tímár Andrea aljegyző elmondta, van lehetőség arra, hogy fizetős legyen a szakasz, ugyanis erről a képviselő-testület dönt egy rendelet alapján. Kérte, hogy a lakók határozzák meg pontosan, hogy mely területekre gondolnak, majd bejárást tartanak a közüzem munkatársaival, ezután lehet konkrét döntést hozni.

Az utolsó felszólaló Szabó Károly (Fidesz) volt, aki két témával érkezett a grémium tanácskozására. A városatya elmondta, a Kisbök utca és Petőfi utca sarkán megcsúszott a csatorna, az ott lévő korláttal együtt, valamint sérült az áteresz is. A javítás nagyon sürgős lenne az átmenő forgalom miatt. A második kérdése is egy csatorna feletti átjáróra vonatkozott, amely a Kisvasút utca és Sport utca sarkán található, itt valószínűleg a dudacső szakadt le, egy mély lyuk is keletkezett, amelyet lezártak.

Virányi István válaszából kiderült, hogy haladéktalanul felmérték a hibákat a jelzés után, már ki is javították azokat.

Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)