Gyulára látogatott Lázár János november 17-én. Az építési és beruházási miniszter politikai fórumot tartott, Görgényi Ernő polgármesterrel Gyula városának fejlesztési lehetőségeiről fog tárgyalt, valamint egyeztetett a helyi vállalkozókkal is.
A fórum témája a brüsszeli szankciók által okozott gazdasági károk, valamint azok politikai következményei lesznek – mondta el Lázár János a fórumot megelőző sajtótájékoztatón.
Hangsúlyozta: az év elején alapjaiban változott meg minden azzal, hogy brutális háború tört ki Ukrajnában, amely a magyar emberek biztonságát is veszélyeztetni, ezért a kormányzat legfontosabb célkitűzése, hogy minden magyart megvédjenek az országhatáron belül és kívül is, illetve garantálják a biztonságot.
Magyarország a brüsszeli szankciók és hazugság áldozata – fogalmazott. Hazudtak arról, hogy a szankciók Oroszországot megállítja és megroppantja, de ez nem történt meg. Hazudtak arról is, hogy a szankciók véget vetnek a háborúnak, de ez sem történt meg, illetve az is hazugság volt, hogy a szankciók nem fognak vonatkozni az energiára, ennek az árát fizeti mindenki azok bevezetése óta.
A miniszter gratulált ahhoz, hogy Gyula városa ki tudta használni az elmúlt hónapok és évek fejlesztési politikáját, így – többek között – létrejött az Airbus-gyár, amely egész Békés megyének új lehetőségeket biztosít.
Lázár János úgy fogalmazott, hogy a kormány szerint Békés megye egy „tartalék és egy lehetőség” az itteni munkaerőpiaci viszonyok, befektetési lehetőségek, földrajzi viszonyok, valamint a gazdasági háttér miatt.
Aláhúzta: szeretnék, ha a megye profiljában szerepet kapna az ipar, hangsúlyosan a védelmi ipar.
Elmondása szerint terveik vannak arra, hogy Magyarország és Románia határán megnöveljék az átkelők számát, támogatva ezzel egyúttal azt is, hogy Románia csatlakozhasson a schengeni övezethez.
A miniszter beszélt arról is, hogy szeretnék a békéscsabai reptér kapacitását jelentősen megnövelni, az M44-es út építése után pedig kiemelt projekt lesz a Szegedet és Debrecent összekötő 47-es főút újjáépítése, amelynek első lépése a Békéscsaba és Debrecen közötti szakasz négysávosítása lesz, az eredeti nyomvonalon maradva.
Mint mondta, Gyulával kapcsolatban nem csupán az ipari- és közlekedésfejlesztésről, valamint a lehetőségek feltárásáról beszélnek, hanem arról is, hogy milyen károkat szenvedett a város, mint a térség legfontosabb turisztikai központja a koronavírus-járvány, valamint az energiaárak emelkedése miatt.
Lázár János kifejtette, a gyulai kolbász sorsáról is tanácskoznak: anno együtt dolgoztak a gyulai húsipar megmentése érdekében Görgényi Ernővel, de a jövő biztosítása is nagyon fontos cél, ugyanis a megyében nem csupán hadiipari, hanem élelmiszeripari beruházásokat is terveznek.