Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Jelen Európában, élen itthon

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Erdei-Kovács Zsolt • HÍREK • 2019. március 16. 08:15
Jelen Európában, élen itthon
Három éve nyílt meg látogatóközpontként az Almásy-kastély

– Vezetőként abban bíztam, hogy a szépen felfelé ívelő út, amin három évvel ezelőtt elindultunk, nem szakad meg, hanem újabb eredményeket tudunk felmutatni – tárja fel korábban megfogalmazott reményeit Dombi Ildikó azzal kapcsolatban, hogy három éve nyílt meg látogatóközpontként a gyulai Almásy-kastély. Az Erkel Ferenc Nonprofit Kft. kiállítóhelyekért felelős ügyvezető igazgatója szerint ezek a vágyak azért valósulhattak meg, mert a város, a város vezetése és a munkatársai is ebben bíztak, s a célok megvalósításán dolgoztak.

 

Fotó: Erkel Ferenc Nonprofit Kft. – Incze László

A Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont az átfogó felújítást, rekonstrukciós és régészeti munkálatokat követően 2016. március 18-án nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. És bár az év múzeuma nem lett 2018-ban, amikor indult Európa legrangosabb múzeumi megmérettetésén, az eltelt időszakban nemcsak bekerült az európai vérkeringésbe, hanem az ország egyik legmeghatározóbb kiállítóhelyévé is vált. Dombi Ildikó elmondása szerint nem múlik el úgy egy hét sem, hogy ne érkezzen rangos szakmai team, delegáció valamely ismert, elismert honi intézményből. Rendszeresek a működtetésről, fenntartásról szóló három-négy órás eszmecserék. Jártak már a budai Várnegyed felújításáért, működtetéséért felelős várkapitányság munkatársai, a Szentendrei Szabadtéri Múzeum, a szegedi Móra Ferenc Múzeum, az egri vár és a székelyudvarhelyi Haáz Rezső Múzeum szakemberei is Gyulán azért, hogy inspirálódjanak, ötleteket gyűjtsenek a kastélyban, megismerhessék a megvalósítás, valamint a működtetés gyakorlati tapasztalatait.

Az évről évre növekvő vendégéjszakák száma azt bizonyítja, hogy a városban tapasztalható vendégszeretet, a gyulai turisztikai attrakciók összessége, a város egyedi hangulata, a rendezvények, a Várfürdő, a vár, a kastély magával ragadóan hat az ide érkezőkre. Az élmény, a kaland és a felfedezés lehetősége mind több és több érdeklődőt vonz. Úgy gondolom, hogy ezt támasztja alá az Erkel Ferenc Nonprofit Kft. kötelékébe tartozó kiállítóhelyek látogatói létszámbővülése. Az eredmények mögött persze egy városi összefogás és tudatos, átgondolt tervezés, folyamatos megújulást hozó kreativitás, ötletesség, egyediség munkál, amelyben igyekszünk kollégáimmal a tőlünk telhető minél nagyobb szerepet vállalni.

– Azt, hogy a város egyre népszerűbb a turisták között, a látogatóközpont vendégszámának folyamatos emelkedésén mi magunk is érezzük – teszi hozzá. – A nyitás évében 74 ezer turista érkezett hozzánk, ez a szám tavaly meghaladta a 86 ezret. Büszkén mondhatom, hogy ezzel Keszthely és Gödöllő mögött látogatóközpontunk a harmadik leglátogatottabb kastély az országban.

 

 

Fotó: Erkel Ferenc Nonprofit Kft. – Incze László

– Az Európa Év Múzeuma (European Museum of the Year Awards) 2018-ra való jelölés megkoronázta az eddig elért eredményeket, a 40 legjobb, legérdekesebb európai múzeum közt egy vidéki kiállítóhely is megtalálható volt – fejtette ki Dombi Ildikó. Hozzátette, az európai szintű elismerést ugyan nem sikerült elnyerni, azonban az erősségeinket 39 másik intézmény munkatársai ismerhették meg, melyek között ott volt például Írország Nemzeti Múzeuma, a Német Szövetségi Bank Pénzmúzeuma, a Firenzében található Opera Múzeum vagy éppen a másik magyar kandidáló, a budapesti Sziklakórház Atombunker Múzeum is.

Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta, a jelölés nemzetközi szintű publicitással járt, és mindig jó érzés, amikor egy magyar kiállítóhelyről kiderül, hogy a nemzetközi rangsorban is megállja a helyét. Vitathatatlanul bebizonyosodott, hogy ez a projekt európai színvonalon valósult meg, s ezért köszönet illet mindenkit, aki a megvalósításban közreműködött, többek között a koncepció gazdáját, Virág Zsoltot, Sz. Szilágyi Gábor kurátort, Lukács Zsófia társkurátort, Görgényi Ernő polgármestert, Kónya István alpolgármestert, Béres István városi főépítészt és mindazokat, akik bábáskodtak a tervezet megvalósításánál.

Az állandó tárlat kurátora, Sz. Szilágyi Gábor az ICOMOS-díj elnyerését követően (mert a példaadó műemlékgondozásért is kapott elismerést a látogatóközpont), 2017 májusában úgy nyilatkozott: „Az eltelt bő egy évben ezt az épületet a szó legnemesebb értelmében véve támadás érte. Tudomásom szerint senki nem volt felkészülve egy ekkora rohamra, hiszen a prognózisok is 40-50 ezres látogatószámról szóltak. Minden szempontból teljes elismerésem minden dolgozónak, aki kezelte ezt az idézőjeles hadszínteret. Ez nem kis feladat volt, amit remekül oldottak meg...”

Ehhez az ügyvezető igazgató hozzátette: – Az erősségeink megfelelő tálalásához elengedhetetlen a megfelelő marketing és kommunikáció, amiről egy szakmai fórum alkalmával a Marketing Commando munkatársai mondták ki, hogy országos színvonalú.

 

 

Fotó: Erkel Ferenc Nonprofit Kft. – Incze László

A csapat

Az Almásy-kastélyt is üzemeltető cégnél nincs HR-es munkatárs, azonban a gondos, alapos kiválasztásnak köszönhetően az itt tevékenykedő, elhivatott csapat ereje szezonról szezonra megmutatkozik. Ezzel kapcsolatosan Dombi Ildikó azt emelte ki, igazán büszke a munkatársakra, legyen az takarító, karbantartó, tárlatvezető, felszolgáló vagy bármely más munkakörben dolgozó. Példaként hozta, hogy a Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont az eltelt három évben közel 250 ezer látogatót fogadott, mégsem volt például egyetlen negatív tartalmú észrevétel sem, ami a takarítást érintette volna.

– Voltak és vannak személyi változások, melyek bármely cég életében teljesen természetes módon következnek be. Arról azonban, hogy kit fogad be a kastély közössége, az itt dolgozók, a csapat tagjai döntenek. Bármikor bekövetkezhetnek az egyes munkatársak magánéletét érintő változások, vagy éppen kiderül, hogy az adott munkatárs nem itt szeretne dolgozni. Sokféle élethelyzet előfordulhat, de számomra a legfontosabb az emberi tényező – húzta alá. Megfogalmazta: aki nem szereti igazán ezt a kastélyt és ezt a közösséget, nem fog tudni huzamosabb ideig itt dolgozni.

– Sokféle látogató előfordulhat, van, aki bal lábbal kelt fel, vagy akinek éppen valami bánata van, no és az is előfordul, hogy bosszantja valami. Kollégáimnak ezt minden körülmények között tudniuk kell kezelni, törekedniük kell arra, hogy a tőlünk távozó vendég mosolygósan, jó kedvűen lépjen ki az ajtón, akkor is, ha rossz hangulatban tért be hozzánk. Továbbá az is fontos, hogy minden körülmények között meg kell tudni újulni, ebben segít Szilágyi Sándor tárlatvezető, aki folyamatos kutatómunkát végez. Több olyan látogatónk van, aki már ötödik-hatodik alkalommal tér vissza hozzánk azért, mert az állandó tárlat mellett elérhető élmények mellett újabb és újabb eseményekkel kedveskedünk, és tesszük mindezt olyan színvonalon, ami egy kastélyban elvárható.

– Az eltelt közel három évben végzett munkáért köszönettel tartozom minden egyes kollégának. Végezetül kiemelésre méltó a gyulaiak szeretete, odafigyelése, amelynek köszönhetően nem egy elszigetelt kiállítóhely, hanem a város helyi társadalmában is fontos szerepet játszó intézmény lett a kastély. Több felajánlást kaptunk, számtalan családi és közösségi, valamint jótékonysági rendezvénynek biztosítottunk helyszínt. Kollégáim nevében is köszönöm, hogy minket választottak, és a jövőben is törekszünk arra, hogy a város lakóival partnerségben, jó célok megvalósításáért folyamatosan együttműködjünk.      

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)