Elekes Imre és ezüstöt érő modellje
Fotó: Gyulai Hírlap – Bimbó Lajos
A fürdővárosi versenyzők nagy reményekkel vágtak neki a kontinensviadalnak, hiszen igencsak bíztak saját készítésű modelljeik sebességében. A pilóták az F2-es, vagyis a huzalirányítású körrepülők versenyének sebességi kategóriájában indították gépeiket.
Mint azt Elekes Imre lapunknak elmondta, a többnapos megmérettetés első napján műszaki vizsgára és hivatalos tréningre került sor, majd hétfőn már élesben is szelhették a levegőt gépeikkel.
– Rögtön az első napon megdobtam a legjobb eredményemet, amikor is 297,4 km/h-t sikerült elérnem modellemmel.
Az akár 305 km/h-val hasító modelleknek most is tizenkét kört kellett megtenniük. A légijárművek sebességét gépi mérésekkel regisztrálták, ezután alakult ki a mezőny sorrendje.
Elekes Imre kiemelte, hogy egy jó versenyhez sok adatot szükséges tudniuk, így a pilótáknak a levegő páratartalmát, a szélerősséget és a légnyomást is ismerniük kell.
– Az időjárás változásai mind más és más beállítás igényelnek, így többek között a motort és a légcsavart is a körülményekhez kell igazítani. A négy startból az került ki győztesen, aki jobban eltalálta ezeket az apró igazításokat.
A rendkívül szoros mezőnyben – fél és háromnegyed km/h-val követték egymást a versenyzők – Elekes Imre végül az Európa-bajnoki 9. helyet szerezte meg, míg csapattársa, Csoma György a 13. helyen fejezte be a kontinensviadalt. A gyulai „ászok” egy csapatban megszerezett ezüstéremmel vigasztalódhattak.
A mezőny erősségét az is jelzi, hogy a fürdővárosi „vörös báró” kilencedik helyre sorolt eredménye és a győztes 301,1 km/h-s repülése között rendkívül kicsi volt a különbség. Elekes Imre úgy véli, hogy egy jobban elkapott beállítással akár a dobogós helyek valamelyike is elérhető lett volna.
A Dobos István Modellező Klub versenyzői nem pihennek, a klub által a 60-as évek óta birtokolt Béke sugárúti „boszorkánykonyhában” készülnek a jövő évi franciaországi világbajnokságra.