Laptopokat adtak át az Erkel Ferenc-gimnázium diákjainak és tanárainak november 17-én A digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára című projekt keretében.
Teleki-Szávai Krisztina, a Gyulai Tankerületi Központ igazgatója köszöntőjében úgy fogalmazott, folyamatosan zajlik az oktatás digitalizációja. Az elmúlt években számos digitális, interaktív eszköz került az intézményekbe, okostáblák, okoskijelzők, okostankönyvek és okostantermek segítik az oktatást.
Az igazgató azt mondta, reméli, az átadott laptopok segíteni fogják a diákokat a tanulásban.
Kiemelte: a program részeként, 2022-ben az 5. és 9. évfolyamos diákok, valamint a pedagógusok kapták meg az eszközöket, most a 7. és 10. évfolyamba járó tanulók szülei igényelhették a laptopokat.
A Gyulai Tankerületi Központ intézményeiben összesen 1457 laptopot adnak át, az Erkel Ferenc-gimnáziumban 96 darabot kapnak a tanulók, 90 darabot pedig intézményi eszközként osztanak ki.
Görgényi Ernő polgármester aláhúzta: a gimnáziumok célja, hogy a diákok olvasott és művelt emberekké váljanak. Ehhez sokrétű feltételrendszerre van szükség, az önkormányzat például ösztöndíjakkal igyekszik segíteni a folyamatot.
Ezeket egészítik ki az olyan lehetőségek, mint a laptopokat biztosító projekt, hiszen ezeket olyan családok is megkaphatják, amelyeknek alapvetően nem volna lehetőségük ilyen eszközt vásárolni – fogalmazott a városvezető.
Kovács József országgyűlési képviselő elmondta: a projektben nem csupán az állami fenntartású intézmények vehettek részt, hanem az egyházi, nemzetiségi intézmények, valamint minden egyéb iskola, ahol közoktatás zajlik.
A pályázatban elnyert eszközök mellett a Gyulai Tankerületi Központ további 90 darab laptoppal járult hozzá ahhoz, hogy az iskolában létrehozhassanak egy okostantermet, ezeket Teleki-Szávai Krisztina és Kovács József adták át.
Zámori Ida, az Erkel Ferenc-gimnázium intézményvezetője hangsúlyozta: a koronavírus-járvány alatt világossá vált, hogy fejleszteni kell a digitális kompetenciákat, a hatékony, önálló tanulás lehetőségei kiterjedtek az online térbe is, a tanulási szokások végérvényesen megváltoztak, ehhez pedig a pedagógusoknak is alkalmazkodniuk kell.
– A taneszközök abban segítenek hogy diákjaink hozzáférjenek az online és digitális tartalmakhoz, de mindezt kellő irányítás és körültekintés mellett, kulturáltan tegyék – mondta.