Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Izgalmas feladatokkal fejlesztették ismereteiket a gyulai óvodapedagógusok

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • F. C. • HÍREK • 2015. április 04. 12:00
Izgalmas feladatokkal fejlesztették ismereteiket a gyulai óvodapedagógusok
Gyula Város Egyesített Óvodája a hosszú beszédek helyett izgalmas feladatokkal tölti meg a tavaszi értekezletet
____Eredeti-IMG_1698.JPG

Zajlik a munka a kilencedik műhelyben

Fotó: Gyulai Hírlap – Fekete Cintia

„Mesés” tavaszi nevelési értekezleten képezték magukat Gyula Város Egyesített Óvodájának munkatársai április 3-án, a GYVEÓ Törökzugi Székhelyóvodájában. Az összejövetelen 68 óvodapedagógus, 33 dajka és 11 pedagógusasszisztens vett részt, akik játékos formában foglalkozhattak a pedagóguskompetenciák értékelésének indikátoraival, és az érzelmi neveléssel.

A Gyulai Hírlapnak Szilágyiné Solymosi Mária, Gyula Város Egyesített Óvodájának intézményvezetője elmondta, az elméleti tudás hatékonyabban rögzül, ha a gyakorlatban is alkalmazzuk, ezért egy ideje már a hosszú beszédek helyett, izgalmas feladatokkal töltik meg a tavaszi értekezletet.

IMG_1681.JPG

Az IKT eszközök használatát az óvodapedagógusoknak is ismerni kell

- Kilenc műhelyben zajlik a munka. Nyolc terem a nyolc kompetenciaterülettel foglalkozik, hiszen ezek képezik a pedagógus életpályamodell egységes ellenőrzési rendszerének alapját. Sok olyan elvárást támasztanak, amelyet meg kell tanulni. Ilyen például az úgynevezett IKT eszközök használata is. Ezeket az óvónőnek is ismernie kell. Hiszen a mai felgyorsult világban annyi élmény éri a gyermekeket, hogy már nem lehet csak papírt és ceruzát használni, vagy csak mesét mondani nekik, mert ezek már kevésbé motiválják őket – részletezte Szilágyiné Solymosi Mária.

Mint mondta, a nyolc kompetenciához 77 indikátor tartozik, olyanok, mint az egyéni fejlesztés, a hátrányos megkülönböztetés megszüntetése, a motiváció fenntartása, a tanulás támogatása, vagy az önismeret. Mindezeket játékos feladványok, szóláncok, szituációs játékok, kísérletek, számítógéppel végzett feladatok és egyéb érdekes gyakorlatok révén dolgozzák fel a pedagógusok.

Szilágyiné Solymosi Mária azt is elmondta, hogy szándékukban áll „jó gyakorlatként” közzétenni sajátos tavaszi értekezletüket, hiszen bizonyára más óvodákat is érdekelne a módszer.

A 9. műhelyben az érzelmi nevelés került előtérbe, ami főként a Comenius programhoz kapcsolódó Ki tudom fejezni magam című pályázatnak köszönhető.

- A pályázat hatására munkatervünkben kiemelt feladatként jelöltük meg az érzelmi nevelést. Ehhez kapcsolódva a 9. műhely is ezzel a témával foglalkozott. A feladatok célja az volt, hogy a résztvevők fejlesszék érzékenységüket saját, illetve embertársaik érzelmeinek felismerésére, mely segít megérteni mások viselkedését is – tájékoztatta lapunkat Bajóné Aradszki Anett óvodapedagógus, a pályázat szakmai vezetője, aki később kiemelte, a Comenius program révén betekintést nyerhettek a partnerországok óvodáinak életébe, és számos ötletes feladatot, technikát is elsajátíthattak.

IMG_1701.JPG

Készül a közös festmény zenére

A műhely egyik vezetője, Megyesiné Pflaum Márta az állomás játékos feladatairól mesélt.

Az egyik feladat egy közös festés volt. Mindenki választhatott egyet a tempera színei közül, és zenére megfestettük az „itt és most” hangulatunkat. A lényeg az volt, hogy ne beszéljenek egymással a tagok, de mégis figyeljék a másik munkáját – ecsetelte Megyesiné Pflaum Márta, majd hozzátette, a nap folyamán kiváló hangulat uralkodott, a feladatok izgalmasak voltak, így a résztvevők rengeteg élménnyel és ismerettel gazdagodhattak.

Dr. Király Éva intézményvezető-helyettes kiemelte, az értekezlet fontos célja a közösségépítés is, hiszen a hatékony együttműködés érdekében a pedagógusoknak az együttgondolkodást is meg kell tanulniuk.

- Évekkel ezelőtt beláttuk, hogy úgy nem tudunk ismereteket átadni és megújulni, ha a szokott módon tartjuk meg az értekezletet, és nem mozdítjuk meg a kollégákat.  Változtatni kellett. Ezt a fajta együtt tevékenykedést ugyanis nem lehet megkerülni. Amikor a gyerekekkel dolgozunk, akkor is fontos az együttműködés, és az, hogy hiteles legyek. Ezt nem lehet elsajátítani egy zárt, asztallal elhatárolt közegben, csakis a gyakorlatban – közölte lapunkkal dr. Király Éva.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)