Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Új alapokon a Gyulai Turisztikai NKft. finanszírozása

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • S. E.HÍREK • 2023. március 18. 13:00
Új alapokon a Gyulai Turisztikai NKft. finanszírozása
A turisztikai szektor összefogása révén többet fordíthatnak marketingre

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba 

A Gyulai Turisztikai NKft. vállalkozói üzletrész-tulajdonosainak kezdeményezésére, hónapokig tartó tárgyalássorozat után, új finanszírozási modellt vezet be a cég, így a korábbinál jelentősen többet fordíthat marketingre – tájékoztatta lapunkat Komoróczki Aliz ügyvezető.

Mint arról korábban beszámoltunk, a gyulai képviselő-testület februári ülésén fogadta el a város költségvetését, melyben rögzítette a Gyulai Turisztikai NKft. finanszírozásának új modelljét is.

A döntést komoly előkészítő munka előzte meg, melybe bekapcsolódott az önkormányzat, a turisztikai cég vállalkozói tulajdonosi köre és a kisebb turisztikai szolgáltatókat képviselő Gyulai Idegenforgalmi Egyesület elnöksége is – ismertette Komoróczki Aliz.

Az előzményekről elmondta: a koronavírus-járvány 2020-as kitörése okozta bizonytalanság forráshiányhoz, egyúttal a szakmai tevékenységük kényszerű zsugorításához vezetett, és a helyzetet tovább nehezítette, hogy 2022 februárjában kitört az orosz–ukrán háború, nyomában gazdasági és energiaválsággal.

Az ügyvezető aláhúzta: a helyi turisztikai szektor szereplői a tavalyi főszezon végén az energiatakarékos üzemmód és az üzemeltetési költségek lehető legnagyobb mértékű csökkentése helyett az „előremenekülést” választották, így Gyulán a szezonon kívüli időszakban is nyitva tartottak a legnépszerűbb attrakciók, a Gyulai Várfürdő, a vár és az Almásy-kastély, valamint a szálláshelyek zöme.

Emlékeztetett: a Gyulai Turisztikai NKft. munkaszervezete „Gyula nyitva van!” szlogennel belföldi marketingkommunikációs kampányt indított a gyulai attrakciók üzemeltetői és a szálláshely-tulajdonosok segítségével. Ennek sikeréhez az is hozzájárult, hogy a cég a 2021-ben elnyert Év Turisztikai Települése címmel járó megjelenési felületeket az akció népszerűsítésére használta fel. 

Komoróczki Aliz kifejtette: a szakma úgy látja, hogy az energiaválság okozta bizonytalanságot és a kereslet egy részének várható kiesését a hatékony együttműködéssel és a „Gyula nyitva van!” kampányhoz hasonló, értékesítést támogató marketingkommunikációval ellensúlyozhatja. A városi turisztikai cég vállalkozói üzletrész-tulajdonosai ezért egy forgalomnövelő, rentábilis üzleti modell kialakítását kezdeményezték. A Gyulai Turisztikai NKft.-ben üzletrésztulajdonnal rendelkező szállodák, a Hunguest Hotel Erkel, az Aqua Hotel, a Corvin Hotel és a Komló Hotel vállalták, hogy minden idegenforgalmi adóköteles vendégéjszaka után, saját bevételeik terhére, 80 forinttal hozzájárulnak a büdzséhez.

A Wellness Hotel Gyula, az Elizabeth Hotel és a Hőforrás Hotel, bár nem tartoznak a társaság tulajdonosi köréhez, szintén a csatlakozás mellett döntöttek, és mivel a desztinációs marketingtevékenység hasznából a város kisebb turisztikai szolgáltatói is profitálnak, az őket összefogó Gyulai Idegenforgalmi Egyesület is az új modell támogatása mellett döntött.

Az ügyvezető kiemelte: az önkormányzat szintén megemelte a cég számára biztosított működési hozzájárulás mértékét. A város tavaly 40 millió forintot biztosított az alapműködésre és ingatlanfenntartásra, továbbá vendégéjszakánként 150 forintot a tárgyévben befolyt, vendégek által befizetett idegenforgalmi adóból, idéntől pedig további 80 forinttal, 230 forintra emeli adóköteles vendégéjszakánként a működési hozzájárulást.

Komoróczki Aliz leszögezte: az új finanszírozási modellnek köszönhetően jelentős forrásokat sikerült bevonni a Gyulai Turisztikai NKft. 2023. évi költségvetésébe, mely nagyságrendileg eléri a válságos időszakot megelőző 2019-est, és lehetővé teszi, hogy a cég bővítse tevékenységét.

Mint ismertette, a cég idén új programkínálatot tesz elérhetővé a Tourinformban, a marketinges csapat pedig az értékesítést támogató kampányokra fókuszál.

Hozzátette: a legnagyobb szállásfoglalási portállal stratégiai partnerségben terveznek tematikus belföldi kampányokat, melyek célja, hogy megtalálják, elérjék és megszólítsák azt a fizetőképes kereslettel rendelkező vendégkört, amely nem külföldre tervez utazást, és amelyet nem rendített meg különösebben az energiaválság és az elszabadult infláció.

Összes cikk - lent (max 996px)
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)