Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - HR-tippek cégeknek a vírushelyzet idejére

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • PR • HÍREK • 2020. április 24. 16:15
HR-tippek cégeknek a vírushelyzet idejére
Díjmentes álláshirdetés-feladással!

Napról-napra a változó helyzet, az átszervezések és a megszűnő munkahelyek időszakát éljük. Az Atlasz Csoport igazgatója, Szetlák Tamás néhány jól használható HR-technikával szeretné megkönnyíteni a helyi vállalkozások életét, valamint ingyenes álláshirdetés feladási lehetőséget is kínál számukra.

 

 

Mérlegeljük a leépítést!

A járvány okozta gazdasági lassulás hatására sokan megijedtek és megkezdték a munkaerő-leépítést. Ez a döntés mindenképpen szektortól és üzleti helyzettől függ, de alapvetően az a tanácsunk, hogy a leépítésekkel amíg csak lehet, érdemes várni.

Egyrészt, ha hosszú távon tervezünk, akkor javasolt egy megbízható munkáltatói márkát kiépíteni, hogy a munkavállalók szeressenek a cégünknél dolgozni, mert a motivált és elhivatott munkaerő komoly piaci értékkel bír. Másrészt fel kell készülni az újrakezdésre: ha az újranyitás kihirdetésekor kezdünk bele a toborzásba, kiválasztásba és betanításba, akkor a konkurens cégek több hétnyi, hónapnyi előnyt szereznek velünk szemben.

A helyzetre tekintettel, hogy csökkentsük a vállalkozások terhein és megkönnyítsük a munkájukat elvesztett dolgozók újraelhelyezkedését, ingyenesen elérhetővé tettük az álláshirdetés feladását az atlaszmunkak.hu állásportálon. A kész hirdetés utána megosztható a social média oldalakon, csoportokban és a jelöltek egy profi, átlátható felületen keresztül kezelhetőek és érthesíthetőek.

2. Foglalkozzunk érdemben a munkavállalóinkkal!

Ez a tanács a vírushelyzet előtt is megállta a helyét, de most még nagyobb jelentősége lett annak, hogy miképp kezeljük a nálunk dolgozó alkalmazottakat. Ha az anyagi lehetőségek szűkösebbek, akkor is biztosíthatunk belátható célokhoz kötött juttatásokat számukra: extra szabadnapot, rugalmasabb szüneteket, gyermekmegőrzési lehetőséget, jobb felszerelést, online kurzust, lojalitásért vagy szakmai eredményekért járó jutalmat, apróbb ajándékokat.

Most mindenkire extra stressz nehezedik, mivel a munka mellett a gyermekek otthoni felügyelete, az idős rokonokról való biztonságos gondoskodás és az egyszerű, hétköznapi bevásárlás is kihívás lett. Nézzük meg, hogy munkáltatóként miben tudunk a dolgozóink helyzetén könnyíteni és törekedjünk arra, hogy a részmunkaidő, a fizetés nélküli szabadság vagy az otthoni munka ellenére is aktív és jó kapcsolatban maradjunk velük.

3. Javítsunk a munkafolyamatokon!

A kríziskezelésen felül most lehetőség nyílik arra is, hogy optimalizáljuk a folyamatainkat. A részmunkaidős vagy csapatbeli átszervezések ezeket mindenképp igénylik, hát érdemes őket tudatosan alakítani, hogy hosszabb távon is profitálhassunk belőle.

Vizsgáljuk meg, hogy milyen képzések, szakmai fejlesztések, munkafolyamat-javítások, rugalmasabb foglalkoztatási formák lehetnek szükségesek a cégen belül. Most beleférhet az időbe néhány online kurzus elvégzése, egy új gépsor beállítása vagy a szünetek megfontolt átszervezése. Egyeztessünk a kollégákkal, kérjük ki a véleményüket és törekedjünk arra, hogy az újrakezdéskor már hatékonyabb módon vághassunk bele a munkába.

A koronavírus-járvány most mindenkit megoldandó feladat elé állít: próbáljunk hát arra koncentrálni, hogy milyen pozitív hatások és előnyök válnak most elérhetővé. Néhány hét, néhány hónap és már új alapokon kell, hogy működjön a vállalkozásunk, itt az ideje felkészülni rá.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)