A kivitelezés gesztora és megrendelője az Otthon Lakásszövetkezet. A szövetkezet tisztségviselői érzékelhetően nem kezelik jól a kialakult helyzetet. A lakástulajdonosokat vélhetően nem tájékoztatják, nem segítik, nem igyekeznek megnyugtatni őket. A lakók elmondása szerint megfélemlítéssel és fenyegetőzéssel találják szembe magukat, amikor szóvá teszik a problémákat, a kivitelezés súlyos hiányosságait, az elmaradásokat.
A Gyulai Hírlap többször foglalkozott már a paradicsomi ügyekkel. A sajtó munkatársaival hasonlóan járnak el az Otthon Lakásszövetkezetnél, nem szívesen nyilatkoznak belső ügyeikről.
A Gyulai Hírlap megírta, hogy az önkormányzat is bekapcsolódott a történetbe. Az elkeseredett lakosok a városrész önkormányzati képviselőjéhez fordultak. Lakossági fórumot is tartottak január 6-án a Paradicsomi lakótelep lakóközösségének az épületeket érintő felújításokról. A fórumra a lakótelep elhúzódó felújítása, valamint a nem megfelelő tájékoztatás és kivitelezés miatt volt szükség.
Kiss Tamásné sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felújítások elindultak, de a lakók sem az ütemmel, sem a kivitelezés minőségével nincsenek megelégedve. Az épületeket 2019 májusában állványozták fel, de erről sem tájékoztatták időben a tömbökben lakókat.
Alt Norbert alpolgármester rámutatott: a lakótelep felújítását az Otthon Lakásszövetkezet végzi, az önkormányzatnak nincs köze hozzá, az ott lakók viszont hozzájuk fordultak segítségéért, ráadásul többször éltek panasszal, mint egy átlagos felújítás során az megszokott.
A Gyulai Hírlap hétfőn megkeresi Szabó Jenőt, az Otthon Lakásszövetkezet elnökét. Szeretnénk választ kapni a lakók kérdéseire. Szeretnénk megtudni, hogy a civilben építész elnök vajon elégedett-e a kivitelezés minőségével. Néhány hatóságot is megkeresünk, szeretnénk megtudni, hogy normális-e az, ami a Paradicsomban az Otthon Lakásszövetkezet irányításával zajlik.
A paradicsomi 1 milliárdos beruházásnak nincs műszaki ellenőre. A lakástulajdonosok, akik végeredményben fizetik a „cechet”, a mai napig nem ismerik a kivitelezés és a pénzügyek pontos és részletes dokumentációit.
Az egészséges civil összefogás azonban már körvonalazódik a paradicsomiak ügyében. A nyilvános közösségi oldal mellett a Gyulai Társasházkezelők és Társasházak Szolgáltató Egyesülete is segítő kezet nyújt a bajban lévőknek.
Szerkesztőségünk a mai napon az alábbi levelet kapta a civil szervezettől.
„Félrecsúszott a beruházás? Nem hallgatják meg? LAKOSSÁGI PANASZFELVÉTEL ITT!
Tisztelt Paradicsomi Lakás tulajdonosok!
Január hónapban lakossági fórum keretében került sor a paradicsomi ingatlanfelújításokkal kapcsolatos problémák megvitatására. A fórumon általános felvetésként merült fel, hogy a közös- és külön tulajdonnal kapcsolatos kivitelezés miatti panaszok nem kerülnek rögzítésre, rendszerezésre és feldolgozásra a lakásszövetkezet részéről.
A panaszfelvételi, jelzési folyamatok segítése, felgyorsítása, valamint a kivitelezésben érintett lakosok megelégedése érdekében, egyesületünk a kivitelezéssel kapcsolatos hibák feljegyzését biztosítja, mindazon ingatlantulajdonosnak, akik úgy gondolják, hogy a beruházások során az ingatlanuk kárt szenvedett el.
A műszaki jellegű problémák felmérését személyes egyeztetés útján lehet kérni. A jelzéseket, panaszokat rendszerezve, összesítve juttatjuk el a lakásszövetkezet vezetésének, illetve más érdemi segítséget nyújtható érdekképviseleti szervezetnek.
Egyesületünk ezzel a szolgáltatással kíván hozzájárulni a beruházásban érintett ingatlantulajdonosok a kivitelezés elvégzése során keletkezett hibákkal kapcsolatos panaszai meghallgatásra, majd a leggyorsabb és hatékonyabb orvoslására.
Az előzetes személyes konzultáció helyszíne: Napfény Nappali Központ, Béke tér 1. A konzultációk időpontjai: 2020.02. 18., 20., 25., 27. 15.00-19.00 óra közötti időben. 2020.03. 03., 05., 10., 12. 15.00-19.00 óra közötti időben.
Gyulai Társasházkezelők és Társasházak Szolgáltató Egyesülete”