kovács józsef
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Ivett
– Az adóhatóságnak nem csak az a feladata, hogy átlátható és érthető jogszabályi környezetet teremtsen az adóügyekben, vagy olyan ellenőrzési rendszert alakítson ki, ami nagy biztonsággal kiszűri a visszaéléseket. Fontos az is, hogy az ügyfelek kiszolgálása minél rugalmasabb, illetve a különböző igényekhez igazított legyen – fogalmazta meg Kovács József.
Az ünnepi eseményen beszédet mondott Zöld-Nagy Viktória, a területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár. Fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a „szolgáltató állam” kialakításán dolgoznak.
– Az eső négy évben megteremtettük azokat a stabil szervezeti kereteket, amelyekre építve most már egy valós és érdemi kiszolgálást tudunk nyújtani az ügyfelek számára – fogalmazta meg. A helyettes államtitkár hozzátette: 2011-ben 29 kormányablakkal indult a szolgáltató tevékenység, mára mintegy 280-ra nőtt a számuk, illetve ma már 2500 olyan ügytípus van, amivel a kormányablakokhoz fordulhatnak a polgárok.
Zöld-Nagy Viktória
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Ivett
Tállai András parlamenti és adóügyekért felelős államtitkár, miniszterhelyettes kiemelte: célkitűzésük már a kezdetekkor az volt, hogy az ügyfelek kiszolgálása gyorsan, hatékonyan és olcsón valósulhasson meg.
– Egy közigazgatás akkor hatékony, ha az ügyfelekhez közel van az ügyintézés helye. Ezért nagyon fontos szerepe van a járási hivataloknak ma a magyar közvélemény, a köz megelégedettségének a kialakításában. Ehhez csatlakozik a NAV is, ami az említett program szerint 2018. december utolsó napjáig 64 új munkaállomást alakít ki. Fontos, hogy ezek az ügyfélszolgálatok maximálisan ki tudják szolgálni az oda betérőket. E mellett célunk az is, hogy az ügyfélszolgálatokon megjelentek száma is csökkenjen, és idővel minél több ember használja az elektronikus lehetőségeket – emelte ki Tállai András.
tállai andrás
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Ivett
A ma megnyílt ügyintézési helyen az ügyfelek bejelenthetik adataik változását, leadhatják különféle nyomtatványaikat, kérelmeiket, bevallásaikat, kérhetnek csekket, nyomtatványokat, rendelkezhetnek állandó meghatalmazottjukról, valamint az adóhatóság segítségével kijavíthatják bevallásukat is. Nemcsak a folyószámla aktuális állásáról, hanem szinte minden témakörre kiterjedő tájékoztatást kaphatnak a gyulai ügyfélszolgálati állomáson a NAV munkatársától.
Elhangzott, hogy a gyulai fiók heti három munkanapon lesz nyitva a kormányablakok mellett: szerdán és pénteken 8–12 óráig, csütörtökön este 6-ig várják az ügyfeleket.