Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Daka Zsolt hiszi és bízik abban, hogy a Gyulahús Kft. megveti lábát a magyar húskészítmények piacán

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Hargittai Éva • INTERJÚ • 2013. december 15. 12:00
Daka Zsolt hiszi és bízik abban, hogy a Gyulahús Kft. megveti lábát a magyar húskészítmények piacán
Daka Zsolt: Idén három díjat kaptunk, plusz boldogság a gyulai kolbász hungarikummá nyilvánítása
Daka Zsolt már pályakezdőként a gyulai húsipar területét erősítette munkájával, majd más területre vetette a sors. Az élet mégis úgy hozta, hogy visszakanyarodott eredeti szakmájához és ahhoz, hogy az végzettségének megfelelő munkakört töltsön be. Kétgyermekes családapa, úszó, akvarista, a vizek szerelmese.
Fotó: Gyulai Hírlap - Rusznyák Csaba

Hogyan indult el a Gyulahús Kft.-nél a pályafutása?

2004-ben lettem a Gyulai Húskombinát munkavállalója, amikor tavaly csődbe ment a cég, műszaki főmérnök voltam, majd idén januárban ért az a megtiszteltetés, hogy a város vezetése felkért a cég ügyvezetői feladatainak ellátására. A kérésre gyorsan igent mondtam. Úgy gondoltam, hogy fontos megmenteni a gyulai húskészítmény-gyártást, magát a gyulai húsipart. Hittem, hogy van ebben a dolgozói társaságban, illetve szakemberekben annyi tartalék, hogy megvalósítható és bebizonyítható a cég életképessége. A Gyulahús Kft. megveti lábát a magyar húskészítmény piacon.

Miért bízott benne, hogy tovább folytatható Gyulán a működés?

Azért bíztam benne, mert láttam azokat a tartalékokat akár költségoldalon, vagy emberi erőforrás tekintetében, amiket kiaknázva megvalósítható ez a cél. Mint említettem, 2004 óta láttam a folyamatokat a kombinátban, és kellő rálátásom volt ahhoz, hogy kialakuljon bennem ez a vélemény: tovább lehet vinni, a kor követelményeinek megfelelően át lehet alakítani a társaságot. Be kell vallanom, hogy senkinek nem volt jó érzés, hogy karcsúbb szervezettel kellett elkezdeni a munkát, de szem előtt kellett tartani a költséghatékonyságot a gazdálkodás folyamán.

Milyen háttércsapat szükséges a döntések meghozatalához? Egyedül dönt, vagy meghallgat, megfontol egyéb véleményeket is?

Az utóbbi. Jól ismerem a kollégákat, és ezért is mertem elvállalni ezt a feladatkört. Tudtam, hogy össze lehet állítani azt a menedzsmentet, akikkel a jövőben is biztosítható a zavartalan termelés. Örömömre szolgál, hogy kívülről jött egy új kereskedelmi igazgató, és megfelelő módon végzi a munkáját.

Mindig is az a cél motiválta, hogy gyulai húsiparban tevékenykedjen?

A szegedi Élelmiszeripari Főiskola elvégzése után, 1990-ben a Gyulai Húskombinátnál voltam pályakezdő. A sors úgy hozta, hogy az agrárium más területére kerültem, takarmánykeverőkben dolgoztam, illetve belekóstoltam az egyéni vállalkozók világába is. Akkoriban teljesen más motivált ahhoz képest, amit most kitűzök magamnak. De ahogy egyre inkább más területre vetett a sors, annál inkább úgy éreztem, hogy jó lenne visszakanyarodnom az eredeti szakmámhoz és ahhoz, hogy az eredeti végzettségemnek megfelelő munkakört lássak el.  A Gyulai Húskombinát állományába beruházási előadóként kerültem Martos Géza igazgatósága idején. Szerettem, hiszen rövid időn belül elég nagy rálátásom lett a húskombinát működésére. Megismertem az egész üzemet, a termékeket, a kollégákat. Műszaki főmérnöknek Ruck János nevezett ki 2006-ban.

Pedagógusszülők gyermekeként feltételezem, hogy a továbbtanulás nem is volt kérdéses. Tudatosan készült a pályára, vagy csupán így alakult?

Általános iskolában már tudtam, hogy mindenképp gimnazista akarok lenni, az Erkel Ferenc Gimnáziumba jártam, majd az évek folyamán kialakult mi szeretnék lenni. A pályaválasztásban nagy hatással volt rám édesapám, aki akkoriban a Mohácsy Mátyás Kertészeti Szakközépiskola és Szakmunkásképző igazgatója volt. Jellemzően a műszaki dolgok érdekeltek, a mostani időszakban természetesen fogalakozni kell más területekkel is. 2001-ben végezem el a Budapesti Gazdasági Főiskolát pénzügyi vállalkozás szakon. Végeredményben manapság minden érdekel, mert ez a beosztásommal alapvetően együtt jár, de élvezem, amit csinálok.

Jól tudom, hogy különleges a viszonya a vízhez mind sport, mind kedvtelései kapcsán?

Valóban az egyik leginkább feltöltést adó kedvtelésem a horgászás. S bár ritkán jutok ki a vízpartra, ha mégis, akkor sem fogok halat. Mégis szeretek a Körösökhöz kijárni és Városerdőre a kis kerti házunkba kertészkedni. Emellett akvarizálok, szeretem a halakat a házban is. Ezen túlmenően hobbim az úszás. Általános iskola első osztályától kezdve úszom, majd kis megszakítás után hat éve újra napi rendszerességgel keresem fel az uszodát. Minden hétköznap 4 óra 40 perckor felkelek, és amikor tehetem már 6 órakor ott topogok az 50-es medence bejáratánál. Alkalmanként 3000 métert szoktam leúszni, ami körülbelül egy óra és pont belefér a napirendembe.

Hogyan érinti, milyen érzéssel tölti el, hogy a Gyulahús Kft. rövid életében már a sokadik elismerésben részesül a termék?

Idén három díjat kaptunk, plusz boldogság a gyulai kolbász hungarikummá nyilvánítása. Nagy örömmel töltött el minket, hogy a Kispáros Gyulai kolbász Magyar Terméknagydíj elismerést kapott, maga a márka SuperBrands elismerésben részesült és a MagyarBrands díjat is megkaptuk. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a magyar tulajdonú márkák között a harmadik legismertebbek vagyunk. Ez egy jelentős visszajelzés számomra, hogy jó úton haladunk. Nagy figyelmet kell fordítanunk arra, hogy az elmúlt hónapokra jellemző tendencia ne törjön meg, és továbbra is a bővülés jellemezze társaságunk működését.  A legújabb sikernek minden kollégám nagyon örült. Azért is fontos számunkra az ilyen jellegű elismerés, mert azokkal a cégekkel szemben, akik 100 milliókat és még többet költhetnek marketingre, mi jóval szerényebb büdzséből dolgozunk. Ezek a díjak kiváló marketingértékkel bírnak.

Nincs egy éve, hogy a Gyulahús Kft. ügyvezetőjeként lépi át a Gyulai Húskombinát egykori kapuit. Milyen reményekkel és tervekkel teszi mindezt?

Célom tovább folytatni azt az eredményes működést, amit az elmúlt hónapokban elértünk. Szeretném, ha a Gyulahús Kft. a magyar fogyasztók körében minél ismertebbé válna, és a Gyulai márkanévvel fémjelzett termékek minél nagyobb piaci részesedést tudhatnának magukénak. Ezért dolgozunk. Nagy kihívás, mert látjuk és tudjuk, hogy milyen erős a konkurencia és milyen nagy számban vannak jelen konkurensek a piacon. Gondolom, az a szakmai kultúra, ami mögöttem áll, ami a gyulai húsipart jelenti, ezt a célt szolgálja és el is tudjuk érni. Én pedig elvárom magamtól, hogy a folyamatot véghezvigyem, és oly módon irányítsam a kollégáim munkáját, ami mindannyiunk érdekét hosszútávon szolgálja.

 

Fotó: Gyulai Hírlap - Rusznyák Csaba
GYULAI HÍRLAP • 2013. december 15. 12:00
Daka Zsolt: Idén három díjat kaptunk, plusz boldogság a gyulai kolbász hungarikummá nyilvánítása
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)