Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Ismét Érték és Minőség Nagydíjat nyert Dékány Ferenc, a gyulai „kolbászkirály” új terméke

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • PR • MAGAZIN • 2022. szeptember 16. 16:00
Ismét Érték és Minőség Nagydíjat nyert Dékány Ferenc, a gyulai „kolbászkirály” új terméke
Dékány Ferenc: „A hagyományos elkészítést ültettük át ipari körülmények közé”

A Dékány Ferenc és Dékány Attila vezette Deka-Union Kft. idei újdonsága, a „Fröcsi” kolbász egy régi klasszikus recepten alapszik. A kolbász készítésében új technológia kidolgozása és az értékmentés fonódik össze. A gyulai „kolbászkirály” új terméke Érték és Minőség Nagydíjat nyert.

A Deka-Union Kft. idei újdonságával, a Fröcsivel nevezett az Érték és Minőség Nagydíjra, melyet 2022. szeptember 8-án adtak át az Országházban.

A Fröcsi kolbász a falusi disznóvágások eredeti, izgalmas ízvilágát hozza be a magyar kolbásztermékek piacára. „A hagyományos elkészítést ültettük át ipari körülmények közé, és a termék elkészítéséhez a magyar piacon eddig nem használt új ipari lángolási eljárást dolgoztunk ki. A főzni és sütni való kolbász eredeti neve a szakmában „Friss” kolbász, melyhez friss sertéshúst használunk, fűszerezéséhez pedig a többgenerációs családi hagyomány által finomított és megőrzött recepteket használtuk fel. A frissen betöltött kolbászt a kilángolás tradicionális technikájával magas hőfokon kezeljük, majd a tűz letompítása után enyhe füstölést kap” – mondta el Dékány Attila, a Deka-Union Kft. tulajdonosa.

Ezzel az innovációval – az ipari lángolási technika és az ehhez szükséges eszközök kifejlesztésével  – a múltat és a 21. századot köti össze egyedülálló módon a Deka Union. Az eljárás során megszülető különleges ízvilágú kolbász egy hagyományos, régen igencsak kedvelt terméket hoz vissza a magyar vásárlók asztalára, melyet most Érték és Minőség Nagydíjjal ismert el a szakmai zsűri. A díjat a Deka Union Kft. részéről Dékány Ferenc vette át.

„A magyar vásárlók kedvelik és keresik a kolbásztermékeket, ezen a jelenlegi gazdasági és inflációs helyzet sem változtat. A mi feladatunk, hogy a termék- palettánkat bővítve olyan ár-érték arányban is megfelelő kolbászokat tegyünk a magyar vásárlók asztalára, amelyek minőségi alapanyagokból készülnek, finomak és megfizethetőek. A Fröcsivel egy másik nagy célunk is teljesült, megmenteni és a modern gyártási körülmények közé ültetni egy tradicionális eljárást, egy sok generáció által szeretett ízvilágot visszahozni a piacra. Ez az egyik erősségünk. Úgy újítunk, innoválunk, hogy közben értéket mentünk – mondta el a 87 éves kolbászkészítő mester, a Deka Union tulajdonosa, Dékány Ferenc.

„Idén már volt olyan különleges együttműködésünk, amelyben hasonló módon a kolbász kultúráját igyekeztünk terjeszteni, nem szokványos módon. A balatoni Kolbászfalu nevű helyen receptjeimet alapul véve dolgoztunk ki nemzetközi kolbászrecepteket és hoztuk a hazai asztalra. Ezzel teremtve meg a lehetőséget, hogy mindenki kiválaszthassa, hogy a gyulai ízvilágú csípős, a mexikói chorizo, indiai, sváb, görög narancsos vagy olasz mazsolaboros kolbász az, amit választani szeretne. Ebbe az idei innovációs kolbászsorba csatlakozik most a Fröcsi kolbászunk is.”

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)