Mint írták, 2022. január elsejétől az ügyfelek kezdeményezhetik, hogy nevük, címük, okmányadataik változásairól elektronikusan kapjanak értesítést a velük szerződéses jogviszonyban álló közművek és cégek, kiváltva a személyes ügyintézést.
Kiemelték: az ingyenes adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetésével az ügyfél és a szolgáltatói oldalon is csökkennek az adminisztrációs terhek, és jelentős időt takaríthatnak meg a családok.
Az e-bejelentő első ütemben a lakossági ügyfelek változásügyeiben, a közműszolgáltatókat és a távközlési vállalkozásokat érintően lesz elérhető. A következő fejlesztési ütemben többek között a bankokkal és a biztosítókkal egészül ki a szolgáltatók köre, és a természetes személyeken túl a gazdasági társaságok, valamint az egyéni vállalkozók is igénybe vehetik majd a szolgáltatást.
A projekt megvalósításához a Miniszterelnökség vezette konzorcium 1,4 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült – olvasható a közleményben.