felvételünk illusztráció
Fotó: Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
– Ha ehhez hozzászámoljuk az egészségügyi és a szociális szférát, ahol a tanulók többsége az iskolájában kap digitális munkarendű gyakorlatot, az egyéb szakképesítésben kevés az a tanuló, akit vissza kellett küldenünk a szakképző iskolába szakmai gyakorlatra – fejtette ki. Hozzátette: ezzel sikerült megtartaniuk a tanulószerződéses rendszerüket.
Elmondta: az elmúlt egy hónap komoly feladat elé állította a szakképzési osztály dolgozóit. Hangsúlyozta: bár a virtuális gyakorlat nem egyenértékű a személyes jelenléttel megvalósított gyakorlattal, de kiegészítője lehet az eddigi ismeretátadásnak.
– Természetesen vannak szakmák, ahol jól el lehet boldogulni a virtuális térben, és vannak szakmák, amelyek esetében nagy szükség van a gyakorlati oktató kreativitására, hogy heteken át újabbnál újabb feladatot találjon ki a tanuló számára. Ebben segítenek a szakképző intézmények is, de a kamara is gyűjti a „jó gyakorlatokat”.
Mészárosné Szabó Anna jelezte: a pályaorientációs kollégák is áthelyezték tevékenységüket a digitális térbe. Hozzátette: az 5–6.-os tanulóknak ötfordulós online versenyt írtak ki, melynek elindult az első fordulója. Ehhez a bmkik.hu/palya oldalon lehet csatlakozni.
– Nagy szívfájdalmunk a szakmai versenyek leállítása, hiszen március 16-ig hat Békés megyei tanulónk jutott be a döntőbe, és több szakma még a középdöntő előtt állt – tette hozzá.