Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Kukár Pista negyvenhárma

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • G. K. E. • KULTÚRA • 2019. augusztus 31. 17:43
Kukár Pista negyvenhárma
Régi vágású vizuális kalandornak nyílt kiállítása a Kohán Képtárban

A semmi és a minden fogalmát járja körül 43 KinK című egyéni tárlatában Kukár István, aki augusztus 30-án, a 3T Csoport (NSzK) másik két tagjával lépésről lépésre, képről képre haladva leplezte le tárlatának alkotásait. Megnyitóbeszéd sem a performansz előtt, sem utána nem hangzott el.

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Gurzó K. Enikő

Amikor azt halljuk, hogy 3T Csoport (NSzK), azonnal három név ugrik be mindnyájunknak: Novák Attila, Szuhaj György és Kukár István. Őket láttuk a 43 KinK című kiállítás pénteki megnyitóján is, a Kohán Képtárban, ahová a magát régi vágású vizuális kalandornak nevező alkotó sokakat becsalogatott egyhetes tárlatának megnyitójára.

A csoport nekik mutatta be performanszát. A három képsorozatot felvezető fehér alkotásokat a 3T-sek fehér ruhában, a színeseket színesben, a feketéket feketében leplezték le. Előbb egy kört formáltak a terem közepén, majd lépésről lépésre, alkotásról alkotásra haladva tépték, szaggatták le mezítláb a festményeket elfedő papírlapokat. A megnyitó végén, amelyen sem művészettörténész, sem kurátor nem mondott beszédet, a csoport tagjai szintén beálltak a publikum alkotta kör közepére, s ugyanúgy búcsúztak el, mint ahogyan ráköszöntek.

 

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Gurzó K. Enikő

Kukár István ezúttal negyvenhárom műalkotásából állította össze időszaki kiállítását. A tárlat címe abból jött, hogy a megtekinthető képek 40x40 centiméteresek, három festmény kivételével, amelyek nagyobb méretűek a többinél. Mindhárom sorozat, a fehér, a színes és a fekete is kapott egy-egy ilyen „óriástablót”.

Az arányválasztás szándékos volt, mondta lapunknak a művész. Sokáig csak vízszintes vagy függőleges tájolású képeket festett, mígnem egyszer csak érdekessé vált számára az arány. Alkotásainak együttese, s a hozzá kapcsolódó koncepció a fehérből indul ki, s a színes variációkon át tart a feketébe. A semmiből a valamin, a mindenen át a semmibe. Mindhárom rész ugyanarra a témára épül fel, ezt fogalmazza meg 40x40 módon. A nagyobb formátumú három alkotás a három fajta megközelítés összefoglaló műve. Ha nem lennének a kisebb léptékű változatok, a mondanivalót a három óriástabló is kifejezné.

 

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Gurzó K. Enikő

A tárlatot eredetileg egynaposra tervezte a képtár kisebbik helységébe, de mivel felajánlották számára a nagyobbikat, jelenlétének időintervalluma is meghosszabbodott. Úgy vélte, teljes egy hétig jelen lenni a Kohán Képtárban megható és felemelő is egyben.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)