Fotó: Gyulai Hírlap
A képzés központi kérdésköre elsődlegesen az ügyfélsegítő napi ügyintézés volt. Az Ügyfélsegítő a bírósági panasznapok megújítása az új eljárásjogi kódex nyomán. A téma aktualitását az adta, hogy április 2. napjától új, lényegesen rövidebb formanyomtatványok kitöltésével indíthatják meg a jogi képviselő nélkül eljáró ügyfelek a peres eljárásokat, illetve nyújthatják be ellenkérelmeiket, viszontkereseteiket.
Az ügyfélsegítő napi ügyintézésben eljáró bírósági alkalmazottak egyaránt hangsúlyozták, hogy az új polgári perrendtartás a korábbi panasznap szerepét lényegesen átalakította. Az ügyfelek már kizárólag eljárásjogi kérdésekkel fordulhatnak a bíróságokhoz, melynek keretében a rendszeresített formanyomtatványok kitöltésében, valamint szóbeli kérelmek jegyzőkönyvbe foglalásában kérhetnek segítséget.
Az ügyfélsegítő napon változatlanul csak jogi képviselő nélkül eljáró személyeket lehet fogadni, illetve jogi tanácsadásra és jogi segítségnyújtásra nincs lehetőség a bíróságokon.

























