Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Elfutottunk a nő elől

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Tóth PéterKULTÚRA • 2018. január 18. 11:00
Elfutottunk a nő elől
Peter Shaffer Ki fut a nő után, avagy ki után fut a nő című darabját mutatták be a Gyulai Várszínház Kamaratermében

A Ki fut a nő után, avagy ki után fut a nő című kétfelvonásos darabot mutatták be január 17-én, a Gyulai Várszínház Kamaratermében. Peter Shaffer háromszereplős előadása a férfi és a nő kapcsolatát helyezte a középpontba, az féligazságokon, kliséken és általánosításokon kívül azonban nem tudott újat mondani a közönség számára.

szabó győzőszéles tamás és nagy enikő

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

A darab két teljesen eltérő felvonásból áll: az elsőben Bob (Széles Tamás) és Ted (Szabó Győző) versengenek Doreen (Nagy Enikő) kegyeiért, de két férfi teljesen eltérő figura. Előbbi szerény, visszahúzódó és különc, utóbbi igazi nőcsábász. Doreen mindkét férfiben talál imponáló és kevésbé imponáló jellemvonásokat, amíg a barátok között egyre feszültebb a helyzet. A második felvonásban a Szabó Győző által megformált módos férj fogad fel egy magánnyomozót – Széles Tamás karaktere a második felvonásban –, hogy járjon a Nagy Enikő által játszott felesége után, ugyanis az a gyanúja, hogy hitvese megcsalja. A történetbe nem várt fordulat áll be, amikor a feleség színt vall: szerelembe esett egy férfivel, aki ugyan nem szól hozzá, de mindenfelé követi.

A történet rövid ismertetése után könnyen kitalálható, hogy a cím a két felvonás eltérő történetére utal. Amíg az elsőben a két férfi fut a nő után, addig a másodikban a nő a férfi után. A Jantyik Csaba által rendezett előadás sokat szeretne mondani a férfi-női kapcsolatokról, de leginkább az olyan klisékből merít, amelyeket bármelyik B-kategóriás romantikus vígjátékban láthat az ember: az egyszerű nőcske a macsó férfit nézi ki magának, de meglágyul a szíve az érzelmes férfi láttán, a csalfa feleség elhidegül a férjétől, de csak azért, mert a figyelmére vágyik. Semmi olyan, amit ne láttunk volna már ezerszer.

 

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

Szabó Győző jól hozza a macsót és a menő cégvezetőt is, de pont az a probléma, hogy ugyanazt a karaktert – az erős, határozott, mégis vicces férfit – kell eljátszania, amit a legtöbbször. Nagy Enikő a második felvonásban, a megkeseredett feleségként tudott kiteljesedni, Széles Tamás viszont az egész darabot vitte a hátán: az különc agglegényt és a csodabogár nyomozót is olyan hitelességgel hozta, hogy a nézőnek egyáltalán nem volt zavaró a két felvonás közötti – és történet – váltás, amely előismeretek nélkül okozhatott némi homlokráncolást az első percekben.

A darab humoráról ugyanaz mondható el, mint a történetéről: sokszor használt, ezerszer lerágott csontok, amelyek kevésbé hatják meg a gyakorta színházlátogatót. Árva Nóra díszletei ellenben kitűnőek, tökéletesen adja vissza a legénylakás és a puccos iroda hangulatát is.

A Ki fut a nő után, avagy ki után fut a nő egy igazi egyszernézős darab, amelyet a színészi játékok mentenek meg – úgy, ahogy – attól, hogy igazán csalódást okozzon.

 

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

Összes cikk - lent (max 996px)
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)