Bozó András, Serfőző Tamás úthatósági ügyintéző és Görgényi Ernő
Fotó: Gyulai Hírlap – Bimbó Lajos
Az Élővíz-csatornán átívelő gyulai híd bazaltkockáit 654 négyzetméter felületen cserélték ki újakra, ám a korábban alkalmazottól eltérő, korszerűbb technológiával, mondta a beruházás műszaki átadásán Görgényi Ernő, Gyula város polgármestere. Az elöljáró aláhúzta, mivel műemlék jellegű építményről van szó, be kellett tartaniuk a vonatkozó előírásokat, így kizárólag természetes kőburkolatot fektettek le. Nem aszfaltozhattak, és nem betonozhattak, nyomatékosította a polgármester.
Görgényi Ernő kiemelte, elsősorban arra törekedtek, hogy egy jól használható felületet építsenek a gyalogosok számára. Épp ezért a kivitelező a terveknek megfelelően CKT-alapba ágyazta a bazaltkockákat, amelyeknek közét kifúgázta. Egyoldalúan vágott kockákat helyeztek le, mert így a réginél sokkal egyenletesebb, természetes hatású felületet nyertek.
Fotó: Gyulai Hírlap – Bimbó Lajos
A polgármester bízik abban, hogy a mostani egy végleges és jó megoldás, hisz a hidat nem is olyan régen, 2007–2008-ban újították fel utoljára. Ha akkor megfelelő minőséget adnak át, még nem kellett volna hozzányúlniuk a burkolathoz. A megbízást az ajánlati versenyen kiválasztott Bozó-Architectura Kft. végezte el határidőre.
A cég ügyvezetője, Bozó András a sajtótájékoztatón mindenekelőtt megköszönte a bizalmat, hogy Gyula belvárosában ilyen minőségű munkát végezhettek. Kifejtette, a teljesített feladat egyediségét az adja, hogy a természetes követ nem gépi, de nem is kézi töréssel végezték, hanem nagy lapokra vágatták, azért, hogy a kapott felület bordásmentes legyen. Megpróbálták a legjobb, Olaszországban használt fugázó anyagot közétenni, hogy kibírja a tűsarkú cipőt és a téli sózást. Utóbbit egyébkén nem fogják alkalmazni.
Az első terhelési próba is megtörtént már, hangsúlyozta az ügyvezető. Jóllehet az anyag kötési ideje 28 nap, az első hét után már ráengedték a nagy darut, hogy az Eszperantó téren felállíthassák a karácsonyát. A cégvezető leszögezte: ezek után ki lehet jelenteni, hogy a Kapus híd sokat bír, nem véletlenül, hisz 10–15 centiméter beton mindenütt van a felszíni réteg alatt.