Komoróczki Aliz (középen) az eredményhirdetésen
Fotó: Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.
A gyulai szakember lapunknak elmondta, hogy az Európai Bizottság pályázatot írt ki az Europen Destination of Excellence, vagyis a Kiváló Európai Desztináció cím használatára. A projekt célja, hogy felhívja a figyelmet az európai turisztikai desztinációk értékeire, sokszínűségére, valamint hogy turisztikai fejlesztéseiket a társadalmi, kulturális, környezeti fenntarthatóság elvei mentén támogassa. A projekt keretében minden évben kiválasztanak tagállamonként egy kiváló desztinációt.
– A pályázatban meg kellett felelni több jogosultsági kritériumnak is. Ezek közül az egyik az, hogy térségi összefogással lehetett pályázni, ezért Gyula Város Önkormányzata, az Erkel Ferenc Kulturális Központ és Múzeum Nonprofit Kft, a Gyulai Várfürdő Kft, a Gyulahús Kft. és a gyulai turisztikai szolgáltatók mellett Békéscsaba Város Önkormányzata és Békés Város Önkormányzata is részt vett a partnerségben. A pályázat koordinátora és benyújtója a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. volt – árulta el a szakember, majd hozzátette, pályázatuknak a Gyula, a történelmi fürdőváros – a Békés magyar vidék múzsája címet adták.
A benyújtott pályázati anyagot próbavásárlások követték, melyek során a bírálóbizottság megbizonyosodott arról, hogy az anyag szakmai tartalma megfelel a valóságnak.
Fotó: Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.
– A szakmai tartalommal az volt a cél, hogy bemutassuk, Gyulán és térségében minden évszakban, minden generáció megtalálja a maga számára leginkább megfelelő minőségi időtöltés lehetőségét. Minden évszakra egy-egy komplex csomagajánlatot dolgoztunk ki az adott évszakban legjellemzőbb célcsoport számára, árkalkulációval ellátva és kedvezmények biztosítása mellett – fejtette ki Komoróczki Aliz.
Hangsúlyozta: a csomagokban megjelent a Visit Gyula Card kedvezménykártya, és minden csomaghoz a célcsoportnak megfelelő szállásajánlatot választottak.
A pályázati anyag és a próbavásárlás eredményeként a helyi pályázat bejutott a döntőbe, melyre szeptember 15-én került sor Budapesten, a Vigadóban, ahol a további négy, döntőbe jutott pályázó mellett mutathatta be a helyi csapat Gyula és térsége négy évszakos, többgenerációs, komplex turisztikai kínálatát.
– A döntőre való felkészülésre szűk három hét állt rendelkezésre. A prezentációval kapcsolatban magas és különleges elvárásokat támasztottak a szervezők, de a partnerek és munkatársak mindezt kihívásként, mintsem akadályként élték meg, s a profi és lelkiismeretes munkának köszönhetően, egyedi, kimondottan erre az alkalomra készült, speciális, innovatív technológiával megvalósult felvételeket is alkalmaztunk – emelte ki a TDM-menedzser.
Végül a Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja címet Pécs-Harkány-Siklós, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei középkori templomok útja nyerte el, így Magyarországot az utóbbi térség képviseli majd a brüsszeli rendezvényen.
Fotó: Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.