Képünk illusztráció
Forrás: Visitgyula.com
Mint megtudtuk, a kerekasztal összehívásának céljai elsősorban a helyi rendezvények összehangolása, azok célcsoportjainak meghatározása, a közös marketing lehetőségeinek felkutatása volt. Emellett a résztvevők tanácskoztak az egyes cégek és intézmények rendezvényprofiljának tisztításáról, az időpontütközések kiküszöböléséről és a város komplex kínálatának egységes keretben történő megjelenítéséről is.
Komoróczki Aliz gyulai TDM menedzser lapunknak kifejtette: a helyi Tourinform és dolgozói számára nagy jelentőséggel bír, hogy a gyulai program- és rendezvényszervezők kezdeményezésére minden érintett partnerük egy asztalhoz ült.
– Ez alkalommal intenzív párbeszéd során hosszú távú célokat határoztunk meg a rendezvények összehangolásával kapcsolatban. Az összehangolást nagyon sok szempont alapján kell elvégezni. Sok a szereplő, és a folyamat hosszú utat jár be az ötlettől, a tervezésen, az időpont-egyeztetéseken és a marketingkommunikáción át a sikeres és sokak által látogatott rendezvény megvalósításáig – emelte ki a szakember.
– Mondhatjuk, hogy egy hatékonyabb, tudatos tervezési munka kezdődött el minden érintett egyidejű bevonásával, mely alapvető feltétele a sikeres rendezvénystruktúrának. A rendezvények színvonala és látogatottsága nagyban meghatározza a város arculatát és imázsát – tette hozzá Komoróczki Aliz.
A helyi Tourinform iroda vezetője azt is kiemelte: a Turisztikai Nkft. a tervezési fázisban a turisztikai célcsoportok – mint a rendezvények valós és potenciális látogatóköre – meghatározásával, látogatói igények feltárásával, valamint a marketingkommunikációs feladatokkal kapcsolódik a folyamatba.
Az eseményen kiderült: a város rendezvényszervezésben érintett cégeinek és intézményeinek aktív és folyamatos egyeztetése nagymértékben növelheti a marketingmunka hatékonyságát, a turisták elérését és a városba érkező látogatók számát is. A gyulai kulturális-turisztikai kerekasztal várhatóan havi rendszerességgel ülésezik majd.