Rendhagyó módon nyílt meg Steigerwald István Emberek, tájak, arcok, indulatok című kiállítása február 12-én az Erkel Ferenc Művelődési Központ földszinti kisgalériájában. A baráti hangulatú rendezvényen Bihari Mária készített röpke interjút a festővel. Beszélgetésükből nem mindennapi életút bontakozott ki: az alkotó fellépett énekesként, kevert maltert, rendezett kirakatot, és néha ujjat húzott a hatalommal, a belső békét azonban a festészetben találta meg.
– Két dolog érdekelt az életben, a zene és a festészet – mesélte a Gyulai Hírlapnak Steigerwald István. Az alkotó úgy fogalmazott: földszinti embernek tartja magát.
– Aki elszáll magától, az úgyis leesik valahol, ha elfogy az üzemanyag. Én szeretem, ha a cipőm sarka a járdán koppan – avatta be lapunkat hitvallásába a művész, aki azt is elárulta, 75. életévét betöltve a jó agyú és a jószívű emberek lelkében lakozó jó dolgokat szeretné megfesteni.
– Nem az emberek véleménye érdekel, hanem az, hogy mit tudnak beépíteni a szívükbe és a lelkükbe azok, akik a képeket nézik. Ez csak egy fél marék apró kavics, de ha valaki egy kis követ magával tud vinni, akkor nem volt hiábavaló, hogy megfestettem ezeket a képeket – mondta Steigerwald István. Mint fogalmazott, számára az alkotás egy játszótér, ahol nagyon jókat játszik.
Az alkotótól megtudtuk, képei egyedileg kikísérletezett technikával, akrilzománcból készülnek. – Egy speciális frekvencián világító fény alatt válik kerámiakeménységűvé az az anyag, amit festőkéssel vagy ecsettel felrakok a panelre – ismertette az eljárás lényegét a festő, aki azt is elmesélte, utoljára 25 évvel ezelőtt volt kiállítása Gyulán.
Steigerwald István tárlata a Kultúrházak éjjel-nappal elnevezésű országos akció apropóján is megtekinthető február 13-án 18 órától. Illikné Kukla Ildikó szervező lapunknak elmondta: a gyulai művelődési központ első alkalommal csatlakozott a programhoz, amelynek keretében az alkotó tárlatvezetéssel és kötetlen beszélgetéssel várja az érdeklődőket egészen este 9 óráig. A kiállítás március 6-ig látható a helyszínen.




























