A turisztikai főszezonban és a szezonon kívüli időszakban is jól teljesített Gyula tavaly – mondta el lapunknak Komoróczki Aliz. A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője kiemelte: a város 2014 első háromnegyed évében a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmát tekintve jobban teljesített az országos átlagnál.
A polgármesteri hivatal adócsoportjának nyilvántartása alapján júniusban, júliusban és augusztusban az előző év azonos időszakához képest 18%-kal több vendégéjszakát regisztráltak a gyulai szálláshelyeken. Mint megtudtuk, a főszezonban összesen 181 848 vendégéjszakát töltöttek el a turisták városunkban. Az ügyvezető azt is elmondta: tavaly a szezonon kívüli időszakban 2013 azonos időszakához képest 13 százalékos volt az emelkedés, ez 6 százalékkal több, mint az azt megelőző évben.
A KSH adatai alapján a gyulai kereskedelmi szálláshelyeken továbbra is a belföldi turisták vannak túlsúlyban, csupán a vendégek 10 százaléka érkezik külföldről. Városunk legfontosabb küldőterülete Románia, Szerbia és Németország – ismertette a részleteket Komoróczki Aliz.
Az adócsoport januári nyilvántartása alapján 2014-ben összesen 430 812 vendégéjszakát regisztráltak Gyulán, ami 15 százalékos emelkedést jelent 2013-hoz képest. Az ügyvezető szerint a pozitív eredmény elsősorban az új AquaPalotának köszönhető, ugyanakkor az emelkedéshez a színes kulturális és szórakoztató programkínálat, illetve az összehangolt marketingtevékenység is hozzájárult. A szakember arra számít, hogy a KSH adatai alapján Gyula az 5–7. helyen végezhet a legnépszerűbb belföldi települések listáján.
Komoróczki Aliz arról is beszámolt, hogy augusztusban gyógyhelyfejlesztésre pályázhat a város, illetve az utolsó negyedévben a TDM szervezet további fejlesztésére a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. Mint megtudtuk, a támogatásból a városi termék- és attrakciókínálat nemzetközi piacra vitelét segítheti elő a cég. A tervekkel kapcsolatban az ügyvezető megjegyezte: idén azoknak a kisebb turisztikai szolgáltatóknak és vendéglátóhelyeknek a programjait is marketing-költségvetésükből népszerűsítenék, amelyek a helyi TDM szervezet tagjai.