
Elfogadták a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. 2012-es évi gazdálkodásáról és szakmai tevékenységéről szóló beszámolóját, valamint 2013. évi üzleti tervét a Gyulai TDM Szervezet tagjai. A cég 2012-ben 6 millió 653 ezer forint veszteséggel zárt, ám ez nem okoz likviditási gondot a 2013-as évben. Komoróczki Aliz, a társaság ügyvezetője elmondta, a veszteség oka, hogy az idén májusban lezáruló TDM-fejlesztési pályázathoz szükséges önerőrészt az eredménytartalék terhére tudták elszámolni.
A társaság tulajdonosi köre a pályázat benyújtásakor úgy határozott, hogy az önerőrészt a cég működési költségéből biztosítja – ismertette az előzményeket az ügyvezető a polgármesteri hivatal ovális termében megtartott taggyűlésen. A kft. az összeget a 2013-as évi üzleti tervben foglaltak szerint a tagi hozzájárulásokból, az önkormányzati támogatásból és saját bevételéből gazdálkodja ki. A cég 137 millió 875 ezer forint bevétellel, 144 millió 528 ezer forint költségráfordítással, mínusz 6 millió 653 ezer forint mérleg szerinti eredménnyel zárta a 2012-es évet.
Komoróczki Aliz a 2013. évi üzleti tervet vázolva kifejtette, a társaság 10%-os költségcsökkentést hajt végre a személyi jellegű kiadásoknál. Hozzátette: az üzleti tervet a tagok javaslatai alapján állították össze. Igény volt, hogy a társaság munkaszervezetének működésében nagyobb hangsúlyt fektessenek az értékesítési tevékenységre, ezért a kft. ezentúl olyan új feladatokat is ellát, amelyek a TDM-tagok szolgáltatásainak értékesítését szolgálják. A Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. 2013. évi üzleti tervében 86 millió 834 ezer forint bevétel, 86 millió 834 ezer forint költségráfordítás és 0 forint mérleg szerinti eredmény szerepel.
Az ügyvezető beszámolójából kiderült: a tagok a Gyulai Várfürdővel kötött szerződésben vállalt 70 ezer darab fürdőjegy 90%-át tudták eladni, ezért a cégnek 7 millió forintos fizetési kötelezettsége van a fürdő felé. A Gyulai Várfürdő Kft. a társaságot arra kérte, hogy a nem teljesített vállalás fele értékében, azaz 3,5 millió forint összegben folytasson marketingtevékenységet; a szállásadókat pedig arra, hogy ugyanekkora összegben biztosítsanak vendégéjszakákat az új élményfürdő kampányához. Ez utóbbiakat nyereményjátékokban és ajándékutalványokhoz használnák fel.
A gyűlésen egyöntetű véleményként hangzott el, hogy szorosabb együttműködésre volna szükség a Gyulai Várfürdővel a marketing területén. A tagok megegyeztek, hogy június 15-én informális taggyűlésen tárgyalják az üzleti tervvel kapcsolatban felvetett javaslatok megvalósítási módját.





























