
Nagy sikerrel mutatta be Gyulán a Turay Ida Színház Topolcsányi Laura A holló árnyékában című történelmi krimijét. Az Árkosi Árpád által rendezett kétrészes darab Hunyadi Mátyás intrikával terhelt udvarába kalauzolta a művelődési ház közönségét. A dráma középpontjában három nő, Szilágyi Erzsébet, Aragóniai Beatrix és Edelpeck Borbála állt, az ő párbeszédeikből ismerhettük meg a korabeli politikai viszonyokat, valamint személyes történetüket.
A színpadképet a hatalmi és emberi játszmákat szimbolizáló óriási sakktábla, valamint a plafonról lelógatott nagyméretű sakkfigurák és a dráma témájára utaló, a magyar történelem ismert alakjainak – Szent Istvánnak, Szent Lászlónak, Hunyadi Jánosnak és Hunyadi Mátyásnak – az arcképével díszített oszlopok uralták.
Ugyan a király csak a hangja által jelent meg a színpadon, ám – ahogy a történelmi darab címe is utal rá – a központi szereplők, azaz Szilágyi Erzsébet (Bencze Ilona), Aragóniai Beatrix (Vásári Mónika) és Borbála (Hűvösvölgyi Ildikó) cselekedeteit a hozzá fűződő viszonyuk határozta meg. A magyar érdekeket képviselő anya konzervatív szemléletével és racionalitásával éles ellentétben állt a felvilágosult, a reneszánsz emberi eszményt szem előtt tartó, szenvedélyes és sokszor könnyelmű feleség gondolkodásmódja. A kettejük közti ütközőzónában állt a polgári származású szerető, Edelpeck Borbála, akinek nem csupán szerelméről, de gyermekéről, Corvin Jánosról is le kellett mondania a politikai érdekek miatt.
A Topolcsányi Laura által rekonstruált, három eltérő habitusú nőalak szemszögéből láttatott 15. századi történet a gördülékeny párbeszédeknek köszönhetően élvezetes és jól követhető volt a nézők számára. A Turay Ida Színház komolyabb hangvételű darabját vastapssal jutalmazta a gyulai művelődési ház közönsége.






























