Gyula (és környéke) lett a hazai terepralisok Mekkája. Pénteken délután érdeklődők népes serege várta a Kossuth téren a Gyulai Várfürdő Kupa országos bajnoki futam rajtceremóniáját. Elsőként a legismertebb magyar ralis, Szalay Balázs gördült az emelvényre, hogy a valamennyi eddigi gyulai versenyt megnyerő vezetőként nekivágjon a távnak. Aztán sorra jöttek a többiek is. Magyarok és lengyelek vegyesen. Közöttük a két gyulai érdekeltségű páros az Opel Dakar Team színeiben, Vörös Ferenc és Boros László Attila, illetve a Piskolty testvérek.
A többség száraz időre alkalmas gumival vágott neki a versenynek, de akadt olyan, aki kockáztatott, s esőgumit rakott az autójára. És majdnem be is jött az elképzelés, mert esett az eső. Igaz, hogy addigra gyakorlatilag véget ért az első napi verseny. Amit nem meglepő módon a Szalay Balázs–Bunkóczi László kettős nyert meg, igaz minimális előnnyel. A hazaiak is remekül szerepeltek, Borosék az abszolút negyedik időt futották, de egy másodperccel hamarabb indultak, ezért büntetést kaptak, tizennegyedik helyen zárták az első napot. Piskoltyék sem voltak szerencsésebbek, ők egy defekt miatt a 20. helyen végeztek.
Szombaton kezdődött az igazi küzdelem. A nap végére már a Szalayékat az előző nap is megszorongató Fazekas Károly–Horn Albert BMW-je állt az első helyen. Borosék a 10., Piskoltyék egy kis borulás után a 15. helyre jöttek föl. Az este lezúduló eső azt sejtette, hogy a zárónap sem lesz majd izgalmak nélküli. Pontosan így is történt. Borosék szenzációs dolgokat produkáltak, a második szakaszon abszolút időt értek el, Szalayékat is egy perccel verték. Délután aztán az ötödik helyről estek ki. Teljesítményük azonban azt jelzi, hogy a második versenyén induló párosnak van keresnivalója a mezőnyben. A másik gyulai kettős sikerrel zárta a hétvégét, Piskoltyék összességében a 10. helyre hozták az Opel Antarát.
A versenyt – egy kis szerencsével – harmadszor is Szalay Balázs nyerte, megelőzve a Korda Erik–Tóth György kettőst, illetve Fazekasékat. Persze ehhez Fortuna is kellett, hogy amikor defektet kaptak, nagyjából akkor leessen Fazekasék ékszíja, s minkét párosnak szerelnie kelljen.
Összességében remek versenyt láthattak Gyulán, Sarkadon, Kötegyánban és Újkígyóson az érdeklődők, volt esős futam, borulás, defekt, szóval minden, ami a terepraliban szép és izgalmas. A nézők számára emellett élvezetesek voltak a versenyen kívüli pillanatok is, amikor is közvetlen közelről csodálhatták meg ezeket a fantasztikusan erős sportautókat.

























