A képen balról jobbra: Pődör Sára, Deli Dávid, Szegvári Bence, Ábrahám Barbara, Farkas Gergő, Fésüs Tímea, Tóth Eszter
Fotó: Harruckern János Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Bekerült a nemzetközi fordulóba a UNICEF versenyén a hétvégén a gyulai Harruckern János Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium Projekt C. csapata.
Fésüs Tímea helyi koordinátortól megtudtuk, a UNICEF Rajtad áll a jövőd! versenyének hazai döntőjét Budapesten tartották. A gyulai csapat tagjai – Ábrahám Barbara, Deli Dávid, Fábián Bence, Farkas Gergő és Szegvári Bence – a megmérettetésre prezentációval készültek, amelyben bemutatták az elmúlt hónapok munkáját.
Részletesen beszéltek arról, hogyan formálódott az eredeti terv a valóságban, milyen sikere volt az áprilisi projektnapnak, és hogyan indult el azóta iskolán belül a ruhaadományozás és -fogadás. A zsűri előtt hangsúlyozták, hogy folyamatosan érkeznek felajánlások tanároktól és diákoktól, és már több fiatal választott magának ruhát ezek közül. A csapat számára külön öröm, hogy ezzel közvetlenül is segíthetik diáktársaikat – számolt be róla a koordinátor.
Hozzátette, a diákok azt is elmondták, hogy szeretnék továbbfejleszteni a felszerelésüket: egy professzionális szegőgépre, textilfilcekre és egyéb varróeszközökre lenne szükségük a még hatékonyabb munkához.
Fésüs Tímea kiemelte, az előadásról a zsűri elismeréssel szólt, hiszen a fiatalok felkészülten, önállóan, de csapatként léptek eléjük. Bemutatójuk tartalmas, következetes és inspiráló volt, méltán lehet büszke rájuk az egész iskola.
A zsűri arra törekedett, hogy olyan csapatot válasszon győztesnek, amelynek programja nemzetközi szinten is megállja a helyét, és más iskolák számára is adaptálható, követhető mintát kínál. A harruckernes fiatalok ötlete és megvalósítása ilyen volt, munkájukat az UNICEF ezért további 300 ezer forinttal jutalmazta, és a csapat továbbjutott a nemzetközi fordulóba, ahol Magyarországot képviselheti – mondta el a szakember.
Hozzáfűzte, a tanulók munkáját Pődör Sára és Tóth Eszter mentorok segítették, szakmai támogatásukkal, iránymutatásukkal jelentős szerepet játszottak a program sikerében.
Ez a szereplés nemcsak a diákok elkötelezettségéről és kreativitásáról árulkodik, hanem arról is, hogy milyen erős közösség és támogató háttér áll mögöttük – fogalmazott a koordinátor.