Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Újabb fázisához ért a Békéscsaba–Lőkösháza közötti vasúti szakasz korszerűsítése

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • S. E.HÍREK • 2022. augusztus 03. 14:00
Újabb fázisához ért a Békéscsaba–Lőkösháza közötti vasúti szakasz korszerűsítése
A pálya 30 kilométeren újul meg

Fotó: magyarepitok.hu

Befejezte az országhatárt érintő új vágány építési munkálatait és a régi pálya bontását a MÁV Zrt. 120-as számú, kiemelt jelentőségű vasútvonalának Békéscsaba–Lőkösháza közötti szakaszán a kivitelezéssel megbízott V-Híd Építő Zrt. – írta a magyarepitok.hu.

A pályát 2024 június közepéig 30 kilométeren korszerűsítik. Megújul a meglévő vasúti pálya, a nyílt vonali szakaszokon új, második vágány épül, fejlesztik a biztosítóberendezéseket és a távközlést. A beruházás célja a tengelyterhelés 210 kilonewtonról 225 kilonewtonra növelése és a sebesség 100 km/óráról 160 km/órára emelése.

A fejlesztés keretében megújul a kétegyházi felvételi épület, a szabadkígyósi üzemi épület, Lőkösházán pedig mindkét épület teljes körű rekonstrukciója megvalósul. Új távközlési átadópontok épülnek az országhatár mellett, a vasúti funkció nélküli, feleslegessé vált épületek közül többet elbontanak, és a helyükön – igény szerint – újakat létesítenek. Zajvédő falat emelnek mintegy 5,5 kilométeren, továbbá P+R parkolókat alakítanak ki Kétegyházán és Lőkösházán. Emellett közúti felüljáró, ökológiai vadátjárók, peronaluljárók, vasúti kisműtárgyak és vasúti rakodólétesítmények is épülnek a beruházás során – ismertette a honlap.

Közölték, június végén lezajlott az országhatárhoz való vágánycsatlakozás, ezzel Magyarország és Románia között új vágánykapcsolat létesült, melyen elindult a vonatforgalom.

A projekt következő fázisában Lőkösházán megépítik a rakodóutat, és átépül a Bréda-majori útátjáró bal oldala, majd új vágány épül a Lőkösháza és az országhatár közötti bal vágány helyére.

A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló korszerűsítést a STRABAG Rail Kft. vezette BL 2020 Konzorcium végzi, a V-Híd Építő Zrt. részvételével. Az úgynevezett ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszert a Thales Austria GmbH építi ki.

A 120-as számú vonal a IV. páneurópai korridor részeként a belföldi távolsági közlekedés mellett a nemzetközi vonatközlekedésben is meghatározó szerepet tölt be. A beruházás révén nem marad több egyvágányú szakasz az egyik legfontosabb hazai vasúti folyosón – emelték ki.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)