Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Elkészült Gyula város desztinációfejlesztési stratégiája

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Sz. E.HÍREK • 2021. július 16. 13:00
Elkészült Gyula város desztinációfejlesztési stratégiája
A szakemberek a helyiek véleményét is kikérik a tervezetről

Elkészült Gyula város desztinációfejlesztési stratégiája, amelyet eddig két szakmai fórumon vitattak meg a gyulai turisztikai szektor képviselőivel. Következő lépésként a szakemberek a helyiek számára biztosítanak véleményezési lehetőséget.

– A helyi lakosok és vállalkozások körében végzett kutatások, valamint mélyinterjúk eredményei, és a már Gyulán járt vendégek véleménye alapján fogalmaztuk meg városunk turisztikai jövőképét, amelynek mentén – a hazai és a nemzetközi trendek figyelembevétel – meghatároztuk a következő öt év turisztikai célkitűzéseit – mondta el lapunknak Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Hozzáfűzte: a tanulmány a helyi lakosság számára is számos érdekességgel szolgálhat. A válaszadók elégedettségi indexe alapján továbbra is a helyiek vendégszeretete és kedvessége vezeti a sort. Az ötfokozatú skálán elért 4,76-os érték azt mutatja, hogy az élményeket és a minőséget legerősebben az emberi tényező befolyásolja. 

A Gyulán megfordult látogatók számára a legkellemesebb élményt a fő vonzerők – a Gyulai Várfürdő, a gyulai vár, az Almásy-kastély és a rendezett városkép – mellett a szolgáltatókkal és a várossal kapcsolatos szép emlékeik jelentik. 

Mint megtudtuk, a turizmusban megjelenő új szemlélet megköveteli a helyi társadalom érdekeinek előtérbe helyezését. Ez azt jelenti, hogy a lakosok a turizmus hatásait nem elszenvedik, hanem élvezik.

– A város hagyományos turisztikai termékkínálatába egy Gyula természeti környezetére építő aktív turisztikai termékkínálatot is szeretnénk beépíteni. A stratégia nyit a mozgás és aktivitás felé, illetve számol azzal a jelentős változással, amit az Airbus-gyár építése hoz a város életébe – fejtette ki Komoróczki Aliz.

A következő öt évre szóló desztinációfejlesztési stratégia az egészség, a mozgás és a kultúra hármasára építi mind a kiemelt projekteket, mind a kisebb léptékű fejlesztéseket. Mindemellett a tanulmány javaslatot tesz a várost körülvevő zöldterületek bevonására, a helyi lakosság életminőségét javítani hivatott Smart City-elemek turizmusra történő kiterjesztésére is.

Az ügyvezető elmondta: a stratégia fő célkitűzései közé tartozik a termékinnováció, amelynek része többek között a gyógyturizmus fejlesztése, az Ó-Fehér-Körös turisztikai fejlesztése, az aktív turisztikai fejlesztések, a szabadidős turizmus fejlesztése, a kulturális vonzerők látogatóközpontú fejlesztése és gasztronómiai kínálat kreatív fejlesztése. 

Összes cikk - lent (max 996px)
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)