Fejlesszék a belső-törökzugi tanyák területét!
Vigné Fábián Diána (Gyulai Városbarátok Köre) azt kérdezte, van-e lehetőség arra, hogy a belső-törökzugi tanyák területén bővítsék az ivóvízhálózatot, kiépítsék a szennyvízhálózatot, és leaszfaltozzák az utat. Elmondta, az ottani utcában harminc évvel ezelőtt az egyik lakó csináltatott útalapot. Ennek mára leromlott az állapota, ezért balesetveszélyessé vált, nemrégiben halálos baleset történt az utcában.
Görgényi Ernő (Fidesz) polgármester úgy fogalmazott, a fejlesztések indokoltak, meg kell vizsgálni, hogy milyen lehetősek vannak azok megvalósítására.
Daróczi László, a Gyulai Közüzemi NKft. ügyvezetője kifejtette: a vízvezetékrendszer meghosszabbítható, a szennyvizet azonban nem tudják gravitációsan bevezetni a közműhálózatba, ezért átemelőt kell telepíteni a területre.
Hozzátette, a beruházás pontos költségeit csak az igényfelmérés és a tervek elkészülte után lehet meghatározni. Mint mondta, a vízvezeték- és a szennyvízrendszer bővítése több tízmillió forintba kerülne az önkormányzatnak, ezért érdemes lenne pályázati forrást keresni a fejlesztésre.
A polgármester azt kérte, az interpellációt benyújtó képviselő egyeztessen a Gyulai Közüzemi NKft. munkatársaival annak érdekében, hogy elkészülhessen a tervezés elindításához szükséges költségbecslés.
Egyúttal jelezte, a képviselő-testület már összeállította azoknak az utaknak a listáját, amelyeket idén felújítanának, így a belső-törökzugi tanyáknál lévő útszakasz aszfaltozására csak jövőre kerülhet sor.
A kátyúzás csak ideiglenes megoldás lehet
Kiss Tamásné (Fidesz) interpellációjában rámutatott: a Temesvári úti kerékpárút több szakasza is balesetveszélyessé vált. A képviselő azt kérte, töltsék fel a repedéseket, amíg nem találnak pályázati forrást a felújításra.
Azt is felvetette, Paradicsomban is egyre több az autó, ezért problémát jelent a parkolás. A képviselőtől több lakó is arról érdeklődött, épülnek-e garázsok a városrészen.
Molnár Csaba, a polgármesteri hivatal mérnöki osztályának vezetője hangsúlyozta: a kátyúzás csak ideiglenes megoldást jelent, a balesetveszélyes szakaszokat újra kellene aszfaltozni, ahogy 2015-ben tették. Amíg erre fedezetet találnak, a Gyulai Közüzemi NKft. munkatársai megpróbálják olyan „állapotba hozni”a kerékpárutat, hogy ne legyen balesetveszélyes – fűzte hozzá.
Görgényi Ernő emlékeztetett: a településrészen nemrégiben meghirdették az egyik önkormányzati tulajdonú ingatlant, ahol fel lehetne húzni garázsokat. Emellett két olyan magántulajdonú telek is van a városrészen, ahol a tulajdonosok – az önkormányzat tudomása szerint – eladható vagy bérbe adható garázsok építését tervezik, konkrét információk azonban nincsenek az elképzelésekről – közölte a polgármester.
Mikor lesz zebra a gyulai vasútállomásnál?
Durkó Károly (Gyulai Városbarátok Köre) interpellációjában emlékeztetett: régóta szorgalmazzák, hogy az önkormányzat létesítsen gyalogos-átkelőhelyet a Béke sugárút és a gyulai vasútállomás között, utoljára 2017-ben interpelláltak ez ügyben. A képviselő arra várt választ, hogy belátható időn elkészül-e a zebra.
Molnár Csaba elmondta: 2020-ban tanulmánytervet készíttetett a gyulai önkormányzat vasútállomás előtti terület rendezéséről, átépítéséről. E szerint körforgalom létesülne az épület előtt, és három gyalogosátkelőt is létesítenének a helyszínen, a parkolók pedig átkerülnének az állomás két oldalára. Hozzátette, az engedélyes terveket idén rendelték meg.
Görgényi Ernő jelezte: a beruházást a TOP Plusz program forrásaiból valósítanák meg. Kifejtette, a tervezési tendert őszig bonyolítják le, a zebra pedig reményeik szerint 2022-re készülhet el.
Lenne igény a rendezett sétányokra
Veres András (Fidesz) interpellációjában kifejtette: sok kritika éri az Élővíz-csatorna elhanyagolt sétányait, de az elmúlt években nem sikerült forrást találni a területrendezésre.
A képviselő azt javasolta: készítsenek tervet a sétány belváros és Németváros közötti szakaszának rehabilitációjáról Mittag Mónika önkormányzati képviselő, Szászné Várkonyi Adrienn városi főkertész, valamint a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság bevonásával, és keressenek pályázati forrást a megvalósításhoz.
Görgényi Ernő kiemelte: a Szent László utcai hídtól a Bartók Béla utcai hídig terjedő szakaszra vonatkozóan már elkészült a koncepcióterv, amelyben többek között stégek és parti sétányok kialakítása szerepel. A fejlesztést a TOP Plusz program keretében valósítanák meg.
Hozzátette, következő lépésben a Bartók Béla utcától a németvárosi temetőig tartó partrész terveit készítik el. A polgármester azt kérte, Veres András javaslatára állítsanak fel munkacsoportot, amely kidolgozza a szakasz rehabilitációjára vonatkozó a koncepciót.