Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Csökkentek a szállásadók adminisztrációs terhei, már nem szükséges a papíralapú vendégkönyv

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • T. P. HÍREK • 2021. május 28. 10:00
Csökkentek a szállásadók adminisztrációs terhei, már nem szükséges a papíralapú vendégkönyv
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ bevezetése óta mindent abban a rendszerben kell rögzíteni

Csökkentek a szállásadók adminisztrációs terhei, eltörölték a papíralapú vendégkönyvet – tájékoztatta lapunkat Csige Gábor jegyző.

Csige Gábortól megtudtuk, hogy sok évvel ezelőtt vezették be a szálláshelyeken a papíralapú vendégkönyveket, amikor még nem állt rendelkezésre elektronikus felület a foglalások valós idejű követésére. Ebben voltak kötelesek a szállásadók rögzíteni a vendégek adatait és az itt tartózkodásuk időtartamát, valamint ez volt az alapja az idegenforgalmi adó bevallásának is.

Kiemelte: az elmúlt két évben jelentős informatikai fejlesztés zajlott országszerte, bevezetésre került a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ – röviden NTAK –, azóta ebben kell rögzíteni a foglalásokat, valamint az adatokat.

A jegyző hozzátette, ők is hozzáférnek ehhez a rendszerhez, bármikor megnézhetik, hogy az adott szálláshelyen hány aktív foglalás van, a szállásadók pedig a rendszer nyert adatok segítségével elkészíthetik az adóbevallásukat.

– Ettől kezdve feleslegesség vált a papíralapú vendégkönyv vezetése – hangsúlyozta Csige Gábor, hozzátéve, az ő érdekük is, hogy csökkenjenek a szállásadók adminisztratív terhei, ezért döntöttek úgy, hogy megszüntetik a vendégkönyveket.

Aláhúzta: a szállásadóknak nincs semmilyen teendőjük, csupán annyi, hogy öt évig megőrzik a vendégkönyvet.

Összes cikk - lent (max 996px)
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)