Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Magvetősök a Kárpát-medence legjobbjai

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • Kósa Ferenc • MAGAZIN • 2020. február 19. 09:45
Magvetősök a Kárpát-medence legjobbjai
Hírek a Magvető református iskolából

Rangos trófeát gyűjtött be a Gyulai Magvető Református Általános Iskola hat diákból álló, „(M)érték követők” csapata. Első helyezést ért el a Peregrin iskolatörténeti versenyen. Baráth Andreát, az iskola hitoktató lelkészét, a csapat mentorát kérdeztük, hogy miről szólt a verseny.

A magvetős csapat a Református Egyház zsinati székházában

Fotó: Gyulai Magvető Református Általános Iskola

– A Magyarországi Református Egyház keretén belül 2017. április elején alakult meg a Református Tananyagfejlesztő Csoport azzal a céllal, hogy a református iskolák számára szakmailag magas színvonalú, a keresztyén nevelést támogató tananyagok jöjjenek létre. Ennek jegyében indították a Peregrin – Az elveszett adatok nyomában című online iskolatörténeti versenyt, látványos számítógépes kalandjátékkal. A verseny célja az volt, hogy a részt vevő diákok komplex módon, több tantárgy ismereteit integrálva szerezzenek tudást, valamint jobban megismerjék saját közösségüket és a református egyházi oktatás történetét. A Peregrin háromfordulós volt, október elejétől november végéig tartott. Az egyéni komplex feladatok mellett a csapatoknak készíteniük kellett iskolaújságot, plakátot, forgatókönyvet iskolájukat bemutató filmhez, templomukról videofilmet, városuk értékeit bemutató online összeállítást, és a versenyt végigkísérő blogot, de számos kutatómunkát is teljesíteniük kellett.

– Milyen léptékű volt a verseny, kik és hányan vettek részt benne?

– A vetélkedőn református fenntartású iskolák 7–10. évfolyamos diákjainak csapatai vehettek részt a teljes Kárpát-medencéből. Az izgalmas virtuális utazáson 177 csapat 777 diákja versenyzett a bajnoki címért. Az aktív csapatokat mintegy 86 mentor segítette, nélkülük a verseny nem valósulhatott volna meg. Decemberben kiderült, hogy a Magvető Református Általános Iskola csapata, a „(M)érték követők” bekerült a legjobb és legsikeresebb versenyzők közé.

– Végül a magvetősök lettek a Kárpát-medence legjobbjai. Meglepte önöket az eredmény? Kik voltak az elveszett református adatok utáni nyomozás gyulai hősei?

– Január 25-én Budapesten, a 110 éves zsinati székház üléstermében, ünnepélyes díjátadón történt az eredményhirdetés. Sok munkát fektettünk a versenybe, ezért reméltük, hogy nem vallunk szégyent, de azért az első helyezés mégis meglepett bennünket, hiszen 177 csapatot, köztük neves, nagy múltú intézményekét előztünk meg, méghozzá jelentős pontszámmal. A „(M)érték követők” csapat tagjai Baráth Salamon csapatkapitány – az ő feladata volt a csapatszintű feladatok adminisztrálása a játék során –, Lipcsei Emese, Látkóczki Lilla, Szabó Dániel, Schreyer József és Izsó Balázs voltak. Őket számos ajándékkal és fejenként egy-egy tablettel is jutalmazták. A diákokkal közösen adtunk hálát Istennek a felejthetetlen élményért és a kimagasló teljesítményért.

 

 

Fotó: Gyulai Magvető Református Általános Iskola

– A játékban az online nyomozókat 86 mentor segítette, Ön volt a „(M)érték követők” mentora, mi volt a feladata?

– Mentorként kettős feladatot kellett teljesítenem. Egyrészt szerveztem és segítettem a csapat létrejöttét, regisztrációját, begyűjtöttem és továbbítottam a jelentkezési lapokat, a szülői hozzájárulásokat. Másrészt az egész verseny során szakmailag támogattam a csapatot. Motiváltam őket az egyéni feladatok teljesítésében, erősítettem a csapattagok közötti együttműködést (közös megbeszéléseken és a messengeren), iránymutatást adtam a kutatómunkában, segítséget a digitális feladatok elkészítésében, valamint jóváhagytam az online felületen a csapat lezárt feladatait. Örömteli volt látni, milyen sokat fejlődött a diákok egyéni és csoportos feladatmegoldó  képessége.  

– Milyen tapasztalatokat szerzett a diákokkal való több hónapos együttműködés során?

Pompor Zoltán, a Református Tananyagfejlesztő Csoport szakmai vezetője a díjátadón elmondta, hogy a Peregrin kidolgozása az ún. 4K-s (kreativitás, kooperáció, kommunikáció, kritika) oktatási rendszeren alapult, és az eddigi adatok alapján bevált a módszertan. A versenyen szerzett tapasztalatok ezért iránymutatók lesznek a református tananyagfejlesztésben. Én is úgy gondolom, hogy a kalandjáték sikere és a pedagógusok visszajelzései igazolják az alkotók módszertani koncepcióját, a gyerekeket magával ragadta a Peregrin látványos grafikája és izgalmas történetvezetése, a játékos tanulást segítő keretrendszer hatékonyan támogatta a tudásátadást. A Games for Business Kft., a Pazirik Kft. és a Digitális Legendárium együttműködésével fejlesztett rendszer segítségével számos egyedülálló digitális tartalommal ismerkedtek meg a résztvevők. Ilyenek például a 360 fokban bejárható virtuális terek, a körbeforgatható tárgyak, az animációs és dokumentumfilmek. A játék tananyagelemeit a közeljövőben a Református Tananyagtárban (reftantar.hu) is közzéteszik.

Szavazás
Miről olvasna még többet a Gyulai Hírlap online oldalon?
A kultúrát szeretem, legyen még több belőle!
 (29%)
Sport jöhet minden mennyiségben!
 (21%)
Leginkább a politika, a helyi közélet érdekel
 (24%)
Rendőrségi hírekből akarok többet
 (7%)
Legyen több interjú a lapban
 (19%)
Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)