„Hogyan is lehetne jobban elmesélni egy ember életét, ha nem a szerelmei történetén keresztül?” – olvasható a darab alapjául szolgáló könyv ismertetőjében, ezzel pedig mindent elmondtunk a darabról, de igazából csak a felszínt kapargatjuk.
Daru (Mészáros Béla) megismerkedik Julival (Kurta Niké), akinek aztán elmeséli élete történetét, pontosabban a szerelmeinek, futó kapcsolatainak és házasságának – majd válásának – sztorijait, ezzel párhuzamosan pedig felnövésének, férfivá válásának történetét.
A fiatal Darut Baki Dániel kelti életre, itt pedig meg kell jegyezni, hogy mindhárom színész brillírozik szerepeiben, ugyanis Mészáros Béla és Kurta Niké több karaktert is a színpadra varázsol, a régi barátnőktől kezdve az apósokon át egészen a kolis szobatársakig.
A színpad berendezése egészen egyszerű: egy kanapén és néhány kiegészítő tárgyon kívül, amelyek időről időre előkerülnek, semmit sem látunk, de így is voltak olyan bravúros megoldások, amelyek csak az igazán nagyszerű kamaradarabokat jellemzik. Ilyen volt például, amikor sötétbe borult a színpad, és egy zseblámpa ugráló fénye mutatta, hogy szereplőink egy autóban ülnek éppen.
A darabban kényelmesen megfér egymás mellett a vérbeli dráma és a komor helyzeteket feloldó humor, az alaphelyzetbe pedig talán mindenki bele tudja magát képzelni, hiszen mi más lehetne az élet mozgatórugója, mint az igaz szerelem keresése?
A felvetett kérdésekre talán igazi válaszokat nem kaptunk, de az biztos, hogy mindenki jól emlékszik a tinédzserkori csalódásokra, a fiatal felnőttek túlfűtött kapcsolataira és néhányan – sajnálatosan – a válás keserűségét is közelről ismerik, így bátran kijelenthető, hogy a darabban minden korosztály megtalálja magát.
A Megyek utánad egy remek darab, hasonlóan jó színészi játékokkal és rendezéssel, abban pedig biztos vagyok, hogy az előadás hatására sokan kezükbe fogják venni Grecsó Krisztián kötetét. Aztán pedig a többit is.