Február 3–7. között témahetet tartanak a Bay Zoltán általános iskolában, amelyet a néphagyomány köré szerveztek a pedagógusok. A hét minden napján más és más medvés programokkal, kiállításokkal, bemutatókkal várták a diákokat.
– Hiszünk abban, hogy a tanulók komfortérzetét növeli az élményszerűség, a játékos tanulási szituációk, ezért igyekszünk minél több témát az úgynevezett „projektmódszerrel” feldolgoztatni – mondta el lapunknak Szabóné Bohus Márta, az intézmény vezetője.
– Természetesen nem arról van szó, hogy ne kellene elsajátítani a tananyagot, hanem arról, hogy a pedagógus szerepe megváltozik. Az ismeretek átadójából „ menedzserré” válik, aki úgy vezeti a tanulócsoportok munkáját, hogy a gyermekek képessége, kreativitása minél jobban kibontakozhasson – tette hozzá.
Az alsó tagozatban a délelőtti tanítási órákon megismerkedtek a gyerekek a medvékhez kapcsolódó télvégi néphagyománnyal, délután pedig a szabadidős foglalkozásokat szerveztük e témakörhöz kapcsolódóan.
A hétfői program medvebarlang készítése volt a zsibongóban, ahol a gyerekek által hozott macikból rendeztek kiállítást, kedden fejdísz készítésére várták a tanulókat. Szerdán a békéscsabai mackókiállítás megtekintése következett, majd csütörtökön hangszerbemutatóval egybekötött télűző-tavaszidéző délutánt tartottak.
Pénteken a mozgásé lesz a főszerep: a tornateremben medvéhez kapcsolódó játékokat, csapatversenyeket rendeztek, ezzel zárult a medvés hét a gyulavári általános iskolában.