Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
A bemutató tanórát Az összefoglalás és számonkérés új lehetőségei középiskolában alcímmel hirdették meg középiskolai magyar szakos tanárok részére. A megjelenteket Zámori Ida, az Erkel Ferenc gimnázium igazgatója köszöntötte. Kifejtette, megtiszteltetés számukra, hogy az Őszi Pedagógiai Napok keretében intézményük adhat otthont a módszertani bemutató foglalkozásnak.
Teleki-Szávai Krisztina, a Gyulai Tankerületi Központ vezetője arról beszélt, hogy sok évvel ezelőtt, amikor még gyakorló pedagógus volt, nem igazán adódott alkalom arra, hogy betekinthessenek egy-egy intézmény, nevelőtestület, munkaközösség, pedagógus szakmai munkájába. Az osztálytermek ajtói nem nyíltak meg előttük. Kiemelte: ezért is örül annak, hogy a pedagógiai hivatal az elmúlt esztendőben ennek a nyitottságnak a jegyében szervezte meg az őszi–tavaszi programsorozatát, így mindenki ötleteket adhatott kollégáinak.
Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
Az Oktatási Hivatal Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központjának főosztályvezetője, Simon Nóra Edina aláhúzta: maximálisan egyetért Teleki-Szávai Krisztina igazgatóval, hisz alá tudja támasztani azt az igazságot, mennyire nehéz a mindennapokban kinyitnunk az ajtót egymásnak. Mint mondta, az Őszi Pedagógiai Napokat a hálózati tanulás és a hospitálás jegyében szervezték meg. Ilyenkor az történik, hogy a megye összes pedagógusa elmegy azokba az intézményekbe, amelyek felvállalták azt a tudástranszfert, amellyel rendelkeznek.
Simon Nóra Edina hangsúlyozta: szeretné, hogy az Erkel-gimnázium bázisintézménnyé váljon, s azt is, hogy egyre több szakmai megújító képzést szervezzenek a megyében. Hozzátette: erre azért van szükség, mert amit évtizedekkel ezelőtt a pedagógusok megtanultak, azt folyamatosan frissíteniük szükséges.
Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba
Farkasné Csató Katalin magyar nyelv és irodalom szakos tanár, szaktanácsadó és intézményvezető-helyettes elsőként a bemutató tanóra tantervét, tanmenetét vázolta fel, majd bemutatta a tanulócsoportot. Megjegyezte, az emelt szintes diákok heti hat órában tanulják a magyart, négy irodalom- és két nyelvtanórájuk van hetente. Ez azt jelenti, hogy a tíz tanuló összesen 144 órán vesz részt évfolyamonként, ami elegendő ahhoz, hogy csodát műveljenek.
A bemutató foglalkozáson a kilencedikeseknek két csoportba szerveződve kellett számot adniuk tudásukról. Hol társaikkal együttműködve, hol egyénileg. Előbb görög istenek családfáját kellett elkészíteniük, kiegészíteniük, majd villámkérdésre kértek tőlük választ. Meg kellett határozniuk, mi az eposz, mi a mítosz, kik voltak a héroszok, mit jelent az antropomorf. Ezt követően jeleneteket is elő kellett adniuk egy ógörög műből. Farkasné Csató Katalin aláhúzta: számonkéréskor mindig a játékosságra, az önálló kutatómunkára, a kreativitásra fekteti a hangsúlyt, viszont vigyáz arra, hogy a valós tudás követelménye, megszerzése ne szoruljon háttérbe.
A módszertani nap a látottak, hallottak megbeszélésével zárult.














































