Keresés


csak pontos egyezésekre
Keresés: oldalakon dokumentumokban, lapszámokban
Archívum
Gyulai Hírlap Archívum

Gyulai Hírlap - Nyitott ajtók az Erkel-gimiben

Összes cikk - fent (max 996px)
  A  A  A 
GYULAI HÍRLAP • G. K. E. • MAGAZIN • 2019. október 17. 17:00
Nyitott ajtók az Erkel-gimiben
Módszertani bemutatóórán jártunk

Színek, hangok, mozdulatok címmel tartottak módszertani bemutatóórát középiskolai tanárok részére október 17-én az Erkel Ferenc gimnázium könyvtártermében. Az Oktatási Hivatal Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központja által szervezett Őszi Pedagógiai Napok keretében Farkasné Csató Katalin magyar nyelv és irodalom szakos pedagógus a tanintézmény emelt magyar tantervű kilencedikes diákjaival közösen mutatta be a görög epika összefoglalásának egyik módját.

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

A bemutató tanórát Az összefoglalás és számonkérés új lehetőségei középiskolában alcímmel hirdették meg középiskolai magyar szakos tanárok részére. A megjelenteket Zámori Ida, az Erkel Ferenc gimnázium igazgatója köszöntötte. Kifejtette, megtiszteltetés számukra, hogy az Őszi Pedagógiai Napok keretében intézményük adhat otthont a módszertani bemutató foglalkozásnak.

Teleki-Szávai Krisztina, a Gyulai Tankerületi Központ vezetője arról beszélt, hogy sok évvel ezelőtt, amikor még gyakorló pedagógus volt, nem igazán adódott alkalom arra, hogy betekinthessenek egy-egy intézmény, nevelőtestület, munkaközösség, pedagógus szakmai munkájába. Az osztálytermek ajtói nem nyíltak meg előttük. Kiemelte: ezért is örül annak, hogy a pedagógiai hivatal az elmúlt esztendőben ennek a nyitottságnak a jegyében szervezte meg az őszi–tavaszi programsorozatát, így mindenki ötleteket adhatott kollégáinak.

 

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

Az Oktatási Hivatal Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központjának főosztályvezetője, Simon Nóra Edina aláhúzta: maximálisan egyetért Teleki-Szávai Krisztina igazgatóval, hisz alá tudja támasztani azt az igazságot, mennyire nehéz a mindennapokban kinyitnunk az ajtót egymásnak. Mint mondta, az Őszi Pedagógiai Napokat a hálózati tanulás és a hospitálás jegyében szervezték meg. Ilyenkor az történik, hogy a megye összes pedagógusa elmegy azokba az intézményekbe, amelyek felvállalták azt a tudástranszfert, amellyel rendelkeznek. 

Simon Nóra Edina hangsúlyozta: szeretné, hogy az Erkel-gimnázium bázisintézménnyé váljon, s azt is, hogy egyre több szakmai megújító képzést szervezzenek a megyében. Hozzátette: erre azért van szükség, mert amit évtizedekkel ezelőtt a pedagógusok megtanultak, azt folyamatosan frissíteniük szükséges.

 

 

Fotó: Gyulai Hírlap – Rusznyák Csaba

Farkasné Csató Katalin magyar nyelv és irodalom szakos tanár, szaktanácsadó és intézményvezető-helyettes elsőként a bemutató tanóra tantervét, tanmenetét vázolta fel, majd bemutatta a tanulócsoportot. Megjegyezte, az emelt szintes diákok heti hat órában tanulják a magyart, négy irodalom- és két nyelvtanórájuk van hetente. Ez azt jelenti, hogy a tíz tanuló összesen 144 órán vesz részt évfolyamonként, ami elegendő ahhoz, hogy csodát műveljenek.

A bemutató foglalkozáson a kilencedikeseknek két csoportba szerveződve kellett számot adniuk tudásukról. Hol társaikkal együttműködve, hol egyénileg. Előbb görög istenek családfáját kellett elkészíteniük, kiegészíteniük, majd villámkérdésre kértek tőlük választ. Meg kellett határozniuk, mi az eposz, mi a mítosz, kik voltak a héroszok, mit jelent az antropomorf. Ezt követően jeleneteket is elő kellett adniuk egy ógörög műből. Farkasné Csató Katalin aláhúzta: számonkéréskor mindig a játékosságra, az önálló kutatómunkára, a kreativitásra fekteti a hangsúlyt, viszont vigyáz arra, hogy a valós tudás követelménye, megszerzése ne szoruljon háttérbe.

A módszertani nap a látottak, hallottak megbeszélésével zárult.

Összes cikk - lent (max 996px)
+
+
+
+
+
+
+
+
+
A rovat friss cikkei
A Gyulai Hírlap legfrissebb cikkei
Cikkek keresése az online archívumban
Bannerfelhő (max 165px)