A szerelvény azonban már olyan közel volt az átjáróhoz, hogy az intenzív fékezés ellenére is csak az átjáró után állt meg. A két jármű nem ütközött össze. A tehergépkocsi vezetője, mikor meglátta a vonatot, gázt adott és még ki tudott hajtani az átjáróból.
A vasúttársaság munkatársainak bejelentését követően a rendőrök rövid időn belül azonosították a tehergépkocsit és annak vezetőjét. A férfi kihallgatásán azt mondta, hogy a napsütés és más egyéb körülmények miatt nem látta jól a fénysorompó jelzését, de szerinte nem tilos jelzésnél hajtott be az átjáróba.
A rendőrségi eljárás adatai szerint a fénysorompó üzemszerűen működött, jelezte a vonat érkezését. Ha a fényjelzés a napsütés, vagy más ok miatt nem volt jól látható, a tehergépkocsi vezetőjének meg kellett volna állnia. A rendőrség a szarvasi gépkocsivezető ellen a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetésének megalapozott gyanúja miatt büntetőeljárást indított.
A nyomozás vizsgálati szakaszában a Gyulai Rendőrkapitányság a szükséges eljárási cselekményeket elvégezte és az iratokat november 19-én átadta az ügyészségnek.


























