
A hallgatóság összetétele talán azt jelzi, hogy a világszerte népszerű műfajnak köszönhetően egyre több fiatal kezd el érdeklődni a költészet iránt. A magas- és a populáris kultúra határmezsgyéjén álló slam poetryben az előadó-művészet, a líra és a performance keveredik egymással. A slam egyfajta modern dalköltészet, hiszen a slammerek művészetében felértékelődik az élőszó és a közönséggel való kapcsolatteremtés szerepe. A 21. századi énekmondók szabályozott keretek között, slamesteken csapnak össze egymással: az előadóknak összesen három perc áll a rendelkezésükre, hogy szövegükkel lenyűgözzék a közönséget és a zsűrit.
Az első verspárbajokat Marc Smith ötlete alapján a ’80-as években rendezték meg Chicagóban és New Yorkban, az első magyarországi slamest pedig 2006-ban zajlott le a Műcsarnokban, ahol rapperek és költők szócsatáztak egymással. Az I. Országos Slam Poetry Bajnokságnak a Trafó adott otthont 2012-ben.
A Simonyi-olvasóteremben a gyulai slammertalálkozó ötletgazdája, Schriffert-Tóth Eszter köszöntötte a megjelenteket, majd Csider István Zoltán, a Népszabadság újságírója, Hartay Csaba költő, blogger, Kiss László író, valamint Závada Péter költő, rapper olvasták fel szövegeiket a publikumnak. A estét műfaji és stiláris sokszínűség jellemezte, hallhattunk slameket, verseket és rövidprózákat is.
A 84. Ünnepi Könyvhét keretében – irodalmi előhangolásként és kedvcsinálóként – megrendezett gyulai slampartinak elsősorban figyelemfelkeltő szerepe volt. A rendezvény az elhangzott slamek ellenére is közelebb állt egy átlagos irodalmi felolvasóesthez, mint egy valódi slamesthez. Ám ami késik, nem múlik: bizakodásra adhat okot, hogy az olvasóteremben két olyan slammel kacérkodó, bátor jelentkező is akadt, aki megosztotta szövegét a közönséggel.



































