
Az Innovatív iskolák fejlesztése című TÁMOP-os pályázaton 238 millió forintot nyert a Gyulai Alapfokú Közoktatási Intézmény – derült ma ki Gajda Róbert alpolgármester és Petróczki Zoltán, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ gyulai vezetője közös sajtótájékoztatóján.
A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra rendelkezésre álló keretösszeg 15 milliárd 130 millió forint volt, ezzel szemben 129 milliárd 101 millió forintot tesznek ki a kérelmekben szereplő összegek. A pályázók mintegy 10%-a jutott forráshoz. A program 150 pedagógust és 1500 gyermeket érint.
Az alpolgármester hangsúlyozta, az oktatás területén az energetikai korszerűsítést és az oktatás minőségének javítását tartják szem előtt. Példaként említette az Erkel gimnázium napelemes erőműjével kapcsolatos pályázatot, az új természettudományos laborlétrehozására indított projektet, a Mágocsi úti óvoda energetikai korszerűsítését, a Németvárosi Óvoda nyílászáróinak cseréjét, új csoportszoba kialakítását a Mágocsi Úti Óvodában. Ezek a pályázatok azért lehettek sikeresek, mert a pedagógusok már a pályázatírási folyamatban bekapcsolódtak a munkába – hangsúlyozta a városvezető.
Az energetikai korszerűsítések továbbra is a városra hárulnak majd, viszont az oktatásminőség javítása a Klebelsberg Intézményfenntartó Központhoz kerül.
Petróczki Zoltán kiemelte, hogy a projekt kifejezetten szerencsésen kapcsolódik a köznevelési intézményekben jelenleg folyó stratégiai, dokumentumalkotási folyamattal. Március végig kell az iskoláknak felülvizsgálni a pedagógiai programjukat és kialakítani a tantervüket. Mindezek mellett a szervezeti és működési szabályzatukat, házirendjüket is el kell készíteni.
Az innovatív iskolák fejlesztése című pályázat magába foglalja a – pedagógiai kultúra fejlesztését segítő – tanártovábbképzést, egészségfejlesztő programokat, beleértve a mindennapos testnevelést, sporttáborokat, sportkirándulásokat, nyelvi táborokat, témaheteket, idegen nyelvi vetélkedőket. A projekt fontos eleme a szemléletformálás, az identitástudat erősítése. A pályázat révén lehetősége nyílik a diákoknak a helytörténeti ismeretek feldolgozásának fejlesztésére, továbbá informatika, közlekedésismeret, médiaismeret, dohányzás-megelőzés, konfliktuskezelés is szerves része a programnak.
A pedagógusokat akkreditált képzéseken készítik fel és a továbbképzésüket igazoló tanúsítványokat szerezhetnek. A tankerület – a tartalomközpontú projektek gazdájaként – felügyelő és támogató szerepet tölt be és a szakmai felügyelet mellett biztosítja a gazdasági hátteret.































