Emlékeztettek: a központi kórházban tavaly novemberben vezették be az új előjegyzési és betegirányító rendszert.
A gyulai Pándy Kálmán-tagkórházban a sebészeti tömb földszintjén található munkahelyek (az aneszteziológiaambulancia, a sebészet szakrendelés, a coloproctológia-szakrendelés), valamint a gyermekosztály járóbeteg-szakrendelései kerültek be a betegirányítási rendszerbe.
A csabai Réthy Pál-tagkórházban a központi laboratórium, a radiológiai munkahelyek (röntgen, ultrahang, CT, MRI, mammográfia), a bőrgyógyászat, a tüdőgyógyászat és a rehabilitációs szakrendelés kivételével valamennyi szakrendelést bevonták a rendszerbe.
Ezzel párhuzamosan a vármegyei kórházban egy központi telefonszámot is bevezettek. Amennyiben valaki időpontot szeretne foglalni az új rendszerbe bevont munkahelyekre, a +36-66/555-444-et kell hívnia munkanapokon 7 és 15 óra között. A szakrendelések korábbi telefonszámait folyamatosan kivezetik.
Az időpontkéréshez szükség van:
- a tajkártyára;
- a beteg személyes okmányaira, amennyiben valaki a hozzátartozójának kéri az időpontot;
- a beutalóköteles ellátások esetében beutalóra;
- a korábbi ambuláns lapra, ha a beteg már járt az adott szakrendelésen.
A rendszer működésének kiterjesztésével mindkét tagkórházban a belépéskor, az ellátás igénybevétele előtt sorszámot kell húzni, ezzel először a betegirányító pulthoz szólítják, majd az adott szakrendelésre hívják be a betegeket.
A sorszámok húzását a tagkórházak munkatársai segítik.
Betegfelvételhez az alábbiakat kell előkészíteni:
- tajkártya,
- személyi igazolvány,
- lakcímkártya,
- beutaló, ha a beteg beutalóköteles szakrendelésre érkezett vizsgálatra,
- korábbi ambuláns lap, ha a beteg már járt az adott szakrendelésen.
A betegfelvétel során a kórház munkatársainknak rögzíteniük kell egy telefonszámot vagy e-mail-címet is (saját vagy kapcsolattartó).
A tájékoztatóban kitértek rá, hogy az új előjegyzési és betegirányítási rendszer bővítése folytatódik.