pásztor sándor és szabó jános
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter
A gyulavarsándi híd megrongálódásáról és az azóta elvégzett munkálatokról tartott sajtótájékoztatót június 9-én a gyulai duzzasztóműnél Szabó János, a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság igazgatója és Pásztor Sándor, a Körösök Vízügyi Igazgatóság vezetője.
Ahogy korábban lapunk is megírta, június 7-én, az esti órákban megrongálódott a gyulavarsándi híd, annak darabjai a folyóba hullottak és elindultak Magyarország felé.
Szabó János elmondta, miután megkapták a híreket a gyulai szakemberek a duzzasztómű tömlőjéből a vizet engedtek ki, a fenéklerürítő műtárgyat megnyitották és megszüntették a duzzasztást, valamint lezárták a gyulai tápzsilipet, az intézkedések idejére pedig pontszerű harmadfokú készültséget rendeltek el a Fehér-Körös határszelvénnyel érintett őrjárásaira, továbbá fénytornyokat telepítettek a duzzasztónál és a gyulavári híd alatti kárelhárítási helyen, így biztosítva van a 24 órás figyelőszolgálat.
Hozzátette: ha szükséges, akkor a gyulavári hídnál merülőfalat feszítenek ki, amellyel felfogják az esetlegesen érkező gerendákat.
Fotó: Gyulai Hírlap – Tóth Péter
Az igazgató kifejtette, az 1904-ben épült híd több éve rossz állapotban van, azt le is zárták, de mégis sokan használták mezőgazdasági gépekkel és gyalogosan is.
Pásztor Sándor kiemelte: a híd megrongálódásának okai kombináltak, közrejátszik a megnövekedett vízhozam, valamint az utóbbi napokban több földrengés is volt a térségben.
Mint mondta, már megkezdték a bontási munkálatokat, a híd nagyjából hatvan százalékát már eltávolították, a folyóban pedig drótfonatokat és kábeleket húztak ki, hogy ne induljanak el az uszadékok Magyarország felé. Reményeik szerint ma, legkésőbb holnap eljutnak odáig, hogy csak a pillérek maradnak a helyükön, azokat később távolítják el.